ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ОРГАНИ КЕРУВАННЯ ТРАКТОРІВ. ЗАГАЛЬНА БУДОВА РУЛЬОВОГО КЕРУВАННЯ ТРАКТОРА.
ПЛАН
1. Органи керування трактора та їх призначення.
2. Загальна будова рульового керування колісних тракторів.
- Механізм керування призначений для змін руху колісного трактора шляхом повороту напрямних коліс або напіврам (рис. 13.1). Складається із рульового керування і гальм.
Рульове керування повинно бути легким і зручним, забезпечувати правильну кінематику повороту і безпеку руху, а поворот коліс здійснюватись так, щоб їхнє кочення не викликало проковзування.
Гальма призначені для своєчасної зупинки трактора, зниження швидкості руху, утримання трактора в нерухомому стані, в тому числі і на схилах, та зменшення радіуса повороту трактора.
Надійні гальмові якості трактора мають велике значення також для безпеки руху і високих експлуатаційних показників.
- Рульове керування колісних тракторів складається з рульового механізму і рульового привода.
Рульовий механізм передає зусилля від водія до рульового привода і збільшує його, полегшуючи цим поворот рульового колеса.
Рульовий привод призначений для передачі зусилля від рульового механізму до цапф напрямних коліс.
Рис. 13.1. Схема повороту тракторів:
а — чотириколісний універсальний просапний трактор з передніми напрямними колесами; б — триколісний просапний трактор; в — трактор загального призначення з шарнірною рамою
на повороті
|
Рульова трапеція утворюється передньою віссю, поперечними рульовими тягами та рульовими важелями лівої та правої цапф. Трапеція забезпечує поворот цапф напрямних коліс на різні кути, чим створюються умови кочення коліс без проковзування. Внутрішнє колесо повертається на більший кут, оскільки розміщене на меншому радіусі від центру повороту і проходить менший шлях, а зовнішнє колесо, розміщене далі від центру повороту і проходить більший шлях, повертається на менший кут.
Рульовий привод складається з деталей, які з’єднують сошку з поворотними цапфами. Конструкція рульового привода виконана так, щоб при повороті рух всіх коліс трактора здійснювався без бічного ковзання, що забезпечує зручність керування та мінімальне спрацювання шин. Розрізняють кілька типів рульового механізму: черв’як — ролик; черв’як — сектор; гвинт — гайка.
|