ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ХОДОВУ ЧАСТИНУ ТРАКТОРА
План.
1. Призначення ходової частини трактора.
2. Вимоги до ходової частини трактора.
3. Типи ходової частини тракторів.
4. Поняття про остов трактора.
5. Типи остовів тракторів.
- Ходова частина призначена для перетворення крутного моменту, створеного двигуном і збільшеного механізмами силової передачі, в зусилля, яке дає можливість здійснювати поступальний рух трактора.
- Ходові частини тракторів повинні відповідати таким вимогам:
- Забезпечувати необхідне для пересування трактора зчеплення з дорожнім покриттям або ґрунтом;
- Забезпечувати найменший питомий тиск на дорожнє покриття або ґрунт;
- Забезпечувати найменші витрати потужності на переміщення та буксування.
- Трактори мають гусеничні, колісні і напівгусеничні ходові частини.
Ходова частина колісного трактора складається з остова, ведучих і напрямних коліс, переднього моста та підвіски остова, гусеничного — із остова, гусе’ничних рушіїв та підвіски.
- Остов — це несуча частина трактора, до якої кріпляться всі його агрегати і яка приймає на себе всі діючі на трактор зусилля. За конструкцією остов може бути напіврамним або рамним.
- Напіврамний остов колісного трактора (рис. 12.1, б) — це об'єднана конструкція окремих корпусів трансмісії і балок напіврами. Складається з литого корпусу (або корпусів), в якому розміщені механізми трансмісії (коробка передач, головна передача і диференціал) і двох брусів, з’єднаних в передній частині поперечним брусом. Поздовжні та поперечний бруси утворюють напівраму, на якій кріпиться двигун, радіатор, передня вісь або передній ведучий міст.
Напіврамний остов застосовується на універсально-просапних тракторах ЮМЗ, МТЗ та інших.
Рамний остов колісного трактора (рис. 12.1, а) являє собою клепану або зварну раму із стального прокату, на якій кріпляться всі агрегати. Складається з двох напіврам, з’єднаних шарнірно, а між собою — подвійним шарніром, що дозволяє напіврамам повертатися відносно одна одної в горизонтальній площині на ±30°, у вертикальній — на ±І8°.
Вертикальний шарнір призначений для повороту трактора шля- м «зламу» двох напіврам, а горизонтальний.— для пристосування і: нової частини до рельєфу дороги, завдяки чому рама не навантажується крутними зусиллями при русі трактора по нерівній дорозі. Д: напіврам кріпляться ведучі мости.
Рамний остов застосовується на тракторах типу Т-150К, ХТЗ-121, ХТЗ-16132, ХТЗ-16333, К-700.
Рамний остов гусеничного трактора (рис. 12.2, а) складається із тами з двома поздовжніми 4 і двома поперечними брусами 3 і 5 з талфами 7. На рамі закріплено чотири цапфи 7 для встановлення кареток з опорними котками. На передній рамі розміщено напрямні колеса 1, на задній — на кронштейнах кріпиться задня вісь 6, призначена для установки причіпних і начіпних машин. Поздовжні труси спереду замикаються важким литим брусом, який зрівноважує трактор під час роботи з начіпними машинами або знаряддям, навішеним позаду.
Рамний остов застосовується на тракторах типу Т-150, ХТЗ-150-03, ХТЗ-153Б, ХТЗ-181, ХТЗ-201, Т-4А.
Напіврамний остов гусеничного трактора (рис. 12.2, б) складається з корпусів муфти зчеплення 12, коробки «передач 11, механізмів заднього мосту і напіврами, яка має два поздовжні бруси 13 і приєднаний до їх кінців передній брус 14.
Напіврамний остов застосовується на тракторах типу Т-70С.
8 9 б 10 11 12
Рис. 12.1. Ходова частина і остов колісних тракторів:
|
а — ходова частина і остов трактора загального призначення; б — остов просапного трактора; 1 — підвіска; 2 — передній міст; 3 — остов; 4, 7 — задні і передні колеса; 5 — задній міст; 6 — подвійний шарнір; 8 — передня балка; 9 — поздовжня балка (лонжерон); 10 — корпус зчеплення; 11 —корпус коробки передач; 12 — корпус заднього моста
Рис. 12.2. Ходова частина гусеничного трактора:
а — загальний вигляд; б — напіврамний остов; 1 — напрямне колесо; 2, 14 — передні бруси; 3,5 — поперечні бруси; 4 — поздовжній брус: 6 — задня вісь; 7 — цапфи; 8 — гусениця; 9 — опорні котки; 10 — корпус механізмів трансмісії; 11— корпус коробки передач; 12 — корпус муфти зчеплення; 1З — поздовжні бруси
|
|