Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
П`ятниця, 22.11.2024, 00:30
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 500

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Загальна будова та принцип дії системи пуску
    [ Викачати з сервера (319.4 Kb) ] 23.02.2014, 12:17

    Загальна будова та принцип дії системи пуску

    План

    1.     Призначення та вимоги до системи пуску.

    2.     Будова та принцип дії системи пуску електричним стартером.

    3.     Будова та принцип дії системи пуску допоміжним двигуном.

     

    1.     Система пуску призначена для надійного пуску двигуна в різних експлуатаційних умовах.

    Для пуску тракторного двигуна його колінчастий вал треба прокручувати з так званою пусковою швидкістю, яка забезпечила б необхідний процес сумішоутворення і відповідний температурний режим у циліндрах двигуна.

     Надійний пуск дизеля можливий тільки тоді, коли його колінчастий вал обертається з швидкістю 200—300 об/хв. Обертати колінчастий вал двигуна і приводити в рух інші механізми дуже важко, оскільки доводиться долати значний опір повітря, що стискається в циліндрах двигуна, а також тертя в рухомих деталях. Зусилля, необхідне для прокручування колінчастого вала дизельного двигуна, залежить від конструкції, умов експлуатації і технічного стану двигуна.

     Особливо важко пускати дизельні двигуни в холодну пору року, оскільки в таких умовах значно збільшується опір прокручуванню вала двигуна внаслідок підвищення в'язкості масла.     Повільне ж обертання вала збільшує тепловіддачу до стінок гільз і головки циліндрів, супроводжується витіканням газів через зазори з надпоршневого простору в картер двигуна і зменшен ням як тиску, так і температури заряду в кінці такту стиску. Крім того, при повіль ному обертанні колінчастого вала дизель ного двигуна погіршується якість розпилен ня палива форсункою і перемішування його з повітрям, що теж утруднює пуск дизеля.

     Для швидкого й надійного пуску сучасні тракторні двигуни обладнані спеціальними пусковими пристроями — електричними стартерами і пусковими двигунами.

     Пускові карбюраторні двигуни П-46 пускають за допомогою пускової рукоятки, двигун ПД-10М — за допомогою пускового шнура, а двигуни ПД-10М2; ПД-10У і П-23 — електричним стартером.

     Дизельні двигуни Д-37М-С1, Д-50, ЯМЗ-238НБ та інші пускають електричним стартером.

    2.    Система пуску за допомогою стартера складається з вимикача маси 7 (рис. 8.1, а), акумуляторної батареї 8, вимикача стартера 3, реле вими­кання 2, тягового реле 4 і стартера 1. Стартер включають поворотом клю­ча у вимикачі 3, струм від акумуляторної батареї 8 надходить в обмотку реле вимикання 2, утворюючи магнітне поле. Під його дією осердя реле 2           замикає контакти обмоток тягового реле 4, яке забезпечує включення електричного стартера 1 після заведення в зачеплення шестерні 6 стар­тера із зубчастим вінцем маховика 9. З початком роботи двигуна обгінна муфта 5 запобігає передачі обертання від маховика на стартер. Якщо відпустити ключ в замку вимикача 3. який автоматично повертається у початкове положення, стартер вимикається. Шестерня 6 при цьому ви­водиться із зачеплення із зубчастим вінцем 9 зворотною пружиною.

    3.  Система пуску за допомогою допоміжного двигуна складається 3            пускового двигуна 13 (рис. 8.1, б), редуктора 12 і механізму вми­кання і вимикання приводної шестерні з вінцем маховика, до якого входять зчеплення 11, обгінна муфта 5, автомат вимикання 17 веду­чої шестерні і важелі 14, 15 і 10.

    Пуск допоміжного двигуна 13 здійснюється вручну обертанням маховика 16 спеціальним шнуром або електричним стартером 1. Система пуску електричного стартера має акумуляторну батарею 8, вимикачі «маси» 7 і стартер 3. Після пуску двигуна шестерня стар­тера виходить із зачеплення з вінцем маховика 16.

    Як пускові двигуни застосовують одно- і двоциліндрові дво­тактні або чотиритактні карбюраторні двигуни.

    Після пуску допоміжного двигуна 13, переміщуючи важелі 14 і 15 вправо, у зачеплення вводять ведучу шестерню 6 з зубчастим вінцем 9 маховика дизеля і одночасно вмикають автомат 17 виключення ше­стерні 6. Плавно перемішуючи важелі 10 і 14 вліво, включають зчеп­лення 11, яке з'єднує колінчастий вал пускового двигуна 13 через ре­дуктор 12 із шестернею 6. Обгінна муфта 5 запобігає передачі обер­тання від маховика дизеля після початку його роботи — до пусково­го двигуна. Шестерня 6 при цьому виводиться із зачеплення із зубча­стим вінцем 9 автоматом 17 включення ведучої шестерні 6.

     

    Рис. 8.1. Схеми систем пуску дизелів:

    а — пуск дизеля за допомогою стартера; б — пуск дизеля за допомогою пускового двигуна; 1 — стартер; 2 — реле вимикання; 3 — вимикач стартера; 4 — тягове реле; 5 — обгінна муфта; 6 — ведуча шестерня; 7 — вимикач «маси»; 8 — акумуляторна батарея; 9 — вінець маховика; 10 — важіль зчеплення; 11 — зчеплення пускового двигуна; 12 — редуктор; 13 — пусковий двигун; 14 — важіль дистанційного керування; 15 — важіль керування ведучою шестернею і автоматом її включення; 16 — маховик пускового двигуна; 17 — автомат виключення ведучої шестерні

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: призначення та вимоги до системи пу, способи пуску тракторних дизелів пр
    Переглядів: 9042 | Завантажень: 112 | Рейтинг: 3.3/6
    Всього коментарів: 0