СУМІШОУТВОРЕННЯ В
ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНАХ
План
1.
Сумішоутворення в дизельних двигунах.
1.
Для повного згоряння 1 кг дизельного палива теоретично
необхідно 15 кг (12,5 м3) повітря. У циліндри дизеля надходить значно
більше повітря ніж теоретично необхідно.
Тому
на кожний кілограм палива в циліндри подається не 15, а 18 – 24
кг повітря. За таких умов кожна частка палива матиме
навколо себе необхідну для повного згоряння кількість кисню.
Наповнення
циліндрів двигуна повітрям залежить також від способу його подачі. Застосування
турбонаддуву дозволяє значно збільшити заряд повітря, який надходить у циліндри
двигуна.
Підвищене
наповнення циліндрів повітрям дає можливість подавати і спалювати більшу
кількість палива, завдяки цьому потужність двигуна із турбонаддувом
підвищується на 25...30 %.
Паливо
впорскується форсункою в циліндри двигуна під тиском, який в кілька разів
перевищує тиск повітря в камері стиску зі швидкістю 150...500 м/с.
Суміш
утворюється в циліндрах дизеля протягом тисячних часток секунди (0,002...0,003
с).
На
процес приготування однорідної суміші впливає також форма камери згоряння.
Нерозділена камера згоряння обмежена фасонним днищем поршня та поверхнями
головки і стінок циліндра. Завдяки компактності цієї камери у дизелів з
нерозділеною камерою згоряння менші теплові витрати, тому вони порівняно легко
пускаються й економічніші. До однокамерних дизелів належать тракторні двигуни
Д-21А, Д-120, Д-37Е, Д-144, Д-65М, Д-240, СМД-60, ЯМЗ-240Б
та ін.
Тракторні
дизелі з нерозділеними камерами згоряння можуть мати об’ємне або плівкове
сумішоутворення. При об’ємному сумішоутворенні паливо рівномірно розпилюється
по камері згоряння, при плівковому — основна його частина подається форсункою
на гарячі стінки камери згоряння у вигляді тонкої плівки. Близько 5% разової
подачі розпилюється у стисненому повітрі і забезпечує займання робочої суміші.
Робоча
суміш у дизелях утворюється в циліндрах двигуна. Такі двигуни ще називають
двигунами з внутрішнім сумішоутворенням, а карбюраторні двигуни — із зовнішнім
сумішоутворенням.
|