Тема: Робочий цикл двотактного карбюраторного двигуна
План
1. Загальна будова
двохтактного карбюраторного двигуна.
2.
Такт перший.
3.
Такт другий.
4. Переваги та
недоліки карбюраторного двохтактного двигуна.
1.
На рис. 7
показана схема будови й роботи одноциліндрового двотактного карбюратор ного
двигуна. Клапанів у цьому двигуні немає.
Пальна суміш надходить через впускне вікно
8, а відпрацьовані гази виштовхуються через випускне вікно 7. Продувне вікно 13
через канал 12 сполучається з порожниною кривошипної камери 10 (картером) двигуна, де обертається колін
частий вал. Впускне вікно 8, до якого приєднаний карбюратор, призначене для всмоктування в порожнину картера пальної суміші,
приготовленої в карбюраторі 9. Порожнина картера може сполучатися з навколишнім
середовищем тільки при певних положеннях поршня через впускне вікно й карбюратор або через продувне вікно, циліндр і випускне вікно.
Рис. 7.
Схема будови й роботи двотактного карбюраторного двигуна:
1 — циліндр; 2 — поршень; З — камера стиску; 4
— свічка; 5 — електропровід високої напруги; 6 — випускна труба; 7 — випускне
вікно; 8 — впускне вікно; 9 — карбюратор; 10 — кривошипна камера; 11— картер;
12 — канал, що сполучає порожнину
картера з продувним вікном; 13— продувне вікно.
2.
Робочий цикл
двигуна здійснюється так. Коли поршень 2
рухається від н. м. т. до в. м. т., він
перекриває спочатку продувне вікно, потім випускне вікно (рис. 7, а).
Після цього в циліндрі над поршнем
починається процес стиску пальної суміші, яка надійшла в циліндр раніше. В цей же час у порожнині картера створюється розрідження
і як тільки нижня частина поршня відкриє
впускне вікно, через нього в порожнину картера надійде пальна суміш, приготовлена в карбюраторі 9. Коли поршень наблизиться
до в. м. т., між електродами запальної свічки проскочить іскра і запалить стиснуту робочу суміш. Під дією високого
тиску газів поршень переміщується
вниз і передає
рух через шатун колінчастому валу (рис. 7, б). Коли
тиск у циліндрі знизиться до 2,0—3,0 кгс/см2, тобто коли поршень
наблизиться до н. м. т., відкриється випускне вікно і гази вийдуть з циліндра
назовні — відбудеться процес випуску (рис. 7, а). У цей час у порожнині картера
стискується пальна суміш аж поки не
відкриється продувне вікно.
3.
Коли продувне
вікно відкриється, суміш з порожнини картера через канал 12 і продувне вікно 13
надійде в простір циліндра над 1 поршнем,
витіснивши звідси відпрацьовані гази. При дальшому обертанні колінчастого вала
робочі процеси повторюються.
Таким чином, протягом першого півоберта
колінчастого вала у двотактном двигуні над поршнем відбуваються такі процеси:
продувка, заповнення циліндра свіжою пальною сумішшю і стиск, а під поршнем — засмоктування пальної суміші у порожнину картера; під час другого півоберту
колінчастого вала над поршнем відбувається спочатку розширення, потім випуск відпрацьованих
газів, а під поршнем — стиск пальної суміші.
Отже, всі робочі процеси
відбуваються за один оберт колінчастого вала.
4. Двотактні карбюраторні двигуни у порівнянні
з чотиритактними двигунами мають такі
переваги.
1. Простота будови (немає газорозподільного
механізму: його функції виконує поршень).
2. Потужність двотактних двигунів при такому самому числі обертів колінчастого вала і літражі більша в 1,5—1,6 раза.
3. Працює двотактний двигун більш рівномірно, тому що робочий хід припадає на кожний оберт колінчастого вала, а це дає
можливість мати на двигуні легший маховик.
4. Двотактні двигуни у порівнянні з чотиритактними
мають нижчу економічність, тому що значна кількість пальної суміші втрачається
в процесі продувки.
|