Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Четвер, 21.11.2024, 20:00
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 500

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Пускові двигуни та пристрої
    [ Викачати з сервера (178.4 Kb) ] 05.10.2013, 21:21

    Тема: Пускові двигуни та пристрої

    План

    1. Призначення і класифікація систем пуску двигунів.

    2. Система пуску основного двигуна допоміжним бензиновим

    3. Конструктивні схеми і призначення трансмісії пускових двигунів (ПД).

     

     1. Призначення і класифікація систем пуску двигунів. Для пуску двигуна внутрішнього згоряння, його колінчастому валу необхідно надати деяку частоту обертання, при якій створювалися б умови, що забезпечують відповідне сумішоутворення, заповнення циліндрів свіжим зарядом, стиск і запалення горючої суміші.

    Мінімальну частоту обертання колінчастого вала, при якій відбувається пуск основного двигуна, називають пусковою.

    У період пуску двигуна необхідні зусилля на подолання:

    - опору стиснутого заряду;

    - опору тертя між поверхнями;

    - для розгону рухомих обертових мас (від стану спокою до пускової частоти).

    Ці зусилля мають великі значення внаслідок теплового стану двигуна, який впливає на в’язкість мастила в системі мащення. У зв’язку із підвищеним ступенем стиску дизелів, пускове зусилля для них значно вище, ніж для карбюраторних двигунів рівної потужності.

    Пускова частота обертання колінчастого вала у карбюраторних двигунів при t°п = 0...-20 °С повинна бути не менше 40...50 об/хв, у дизелів при t °п=0...-5 °С – 150...250 об/хв. При менших частотах пуск двигунів ускладнюється, оскільки сповільнення протікання процесу стиску приводить до тепловіддачі поршням, стінкам і головці циліндрів, збільшуються втрати заряду через нещільності; через ці причинами зменшується тиск і температура заряду в кінці такту стиску.

    Для здійснення швидкого і надійного пуску двигунів застосовують спеціальні механізми і пристрої, які утворюють систему пуску.

    Розрізняють наступні способи пуску двигунів:

    - пуск від руки;

    - пуск електричним стартером;

    - пуск допоміжним бензиновим двигуном.

    Пуск від руки. При цьому способі пуску колінчастий вал двигуна приводиться в рух мускульною силою людини. Пуск від руки може використовуватись у карбюраторних двигунах.

    Пуск електричним стартером–найбільш поширений спосіб. Він застосовується у всіх автомобільних двигунів, у багатьох тракторних двигунах і у пускових двигунах дизелів.

    Пуск основного двигуна за допомогою бензинового застосовується на багатьох дизелях. Ця система пуску надійна в любих температурних умовах, але обслуговування її і операції під час пуску складніші, ніж у випадку пуску електричним стартером. У більшості дизелів, при пуску допоміжним бензиновим двигуном в систему пуску включений декомпресійний механізм.

    У більшості автотракторних двигунів керування механізмами і пристроями системи пуску є дистанційне та здійснюється із кабіни водія.

     

    2. Система пуску основного двигуна допоміжним бензиновим. Для запуску основного двигуна використовують пускові бензинові двигуни типу ПД-10УД, ПД-8, П-23М.

    Паливом служить суміш із 15 частин бензину і однієї частини дизельного масла. Ця суміш є одночасно і змащуючим матеріалом поверхонь тертя.

    Система запалювання складається з магнето правого обертання, привод якого здійснюється від шестерні колінчастого вала двигуна.

    Пусковий одноциліндровий двотактний карбюраторний двигун П-10УД і його модифікації забезпечують пуск дизелів майже всіх сільськогосподарських тракторів.

    Багато складальних одиниць у  пускових двигунах уніфіковані. Схема пускового двигуна П-10УД зображена на рис. 19. Картер 14 двигуна виконаний роз'ємним, що дозволяє застосовувати підшипники кочення для обох опор колінчастого валу. Колінчастий вал складається з двох півосей, двох щік, виконаних разом з противагами, і пальця кривошипа.

     

    Зібрані нерухомо колінчастий вал з шатуном 28 не розбирають.

     

     

     

    Рис. 19. Пусковий двигун: 1 – колінчастий вал; 2 і 25 – манжети; 3 – маховик; 4 – плита; 5 – поршневий палець; 6 – поршень; 7 – циліндр; 8 – головка циліндра; 9 – свічка; 10 – провід; 11 – випускне вікно; 12 – регулятор; 13 – проміжна шестерня; 14 – картер; 15 – карбюратор; 16, 19, 32, 33 – важелі; 17 – очисник повітря; 18 – тяга; 20 – регулювальний болт; 21 і 22 – шестерні; 23, 24, 25, 26, 29 – підшипники; 27 – ролик; 28 – шатун; 30 і 31 – гвинти; 34 – корпус

     

    Торцевий зазор між щоками і шатуном 0,2...0,4 мм.

    У верхню головку шатуна запресована бронзова втулка. В головці і втулці просвердлені отвори для проходу мастила, що мастить поршневий палець.

    Підшипники 26 і 29 півосей напресовують при збірці, а ролики шатунного підшипника обточують по розточуванню в шатуні і пальця кривошипа. Останній зроблений із сталі 12ХНЗА і загартований після цементації до твердості HR C60...65.

    На кінцях півосей колінчастого валу виходів розташовані маховик 3 і шестерня, що веде, 21, а самі півосі ущільнені самопідтискними манжетами (сальниками) 2 і 25. Кінець валу, на якому розташована шестерня, закріплений в додатковому шарикопідшипнику 24, фіксуючому вал в осьовому напрямі і сприймаючому навантаження від шестерень.

    Маховик зафіксований на шпонці і затягнутий по конусній поверхні носка гайкою, яку стопорять шайбою по пазу шпони. Маховик забезпечений зубчатим вінцем для передачі обертання від електричного стартера.

    Циліндр 7 відлив з чавуна СЧ21-40 і має порожнину (водяну сорочку). В нижній його частині розташовані впускні 13, випускні 11 і продувочні 12 вікна.

     

    Випускні вікна сполучають циліндр через зовнішній фланець з глушником; продувочні з кривошипною камерою; вікна впускні сполучають горизонтальний безпоплавковий карбюратор 15 з кривошипною камерою. Розташування вікон на дзеркалі циліндра забезпечує двотактний робочий процес з фазами газорозподілу, зображеними на рис. 20. Циліндр кріплять болтами до верхньої площини картера.

                  

     

     

                   Рис. 20. Діаграма фаз газорозподілу пускового двигуна

     

    Поршень відлитий з алюмінієвого сплаву АЛ-10В. У верхній його частині зроблені канави для кілець. Останні виготовляють з чавуна і фіксують що запобігти провертання по стиках латунними гвинтами; верхнє кільце, працююче в більш напружених термічних умовах, хромують. Фіксація кілець виключає можливість попадання їх кінців на вікна.

    Відмінність ПД-8 від ПД-10 полягає у різниці системи охолодження пускового двигуна. ПД-8 охолоджується потоком  повітря, що створюється вентилятором.

     

    3. Конструктивні схеми і призначення трансмісії пускових двигунів (ПД). Для з’єднання пускового двигуна з основним двигуном передбачена силова передача системи пуску ПД (рис. 21). Вона складається із зчеплення механізму приводу і вимикання. Для передачі крутного моменту може використовуватись двохступеневий редуктор.

    Зчеплення призначено для плавного з’єднання колінчастих валів працюючого пускового двигуна і дизеля і роз’єднання їх.

    Редуктор дає можливість обертати колінчастий вал дизеля повільно (прогрів двигуна) і з підвищеною швидкістю (пуск дизеля).

    Механізм привода і вимкнення силової передачі виконує ті ж функції, що і механізм приводу стартера.

    Перед пуском тракторного дизеля пусковим двигуном необхідно переконатися в тому, що передача в коробці передач вимкнена.

    На тракторах МТЗ-80Л і МТЗ-80 в коробці передач є спеціальний блокуючий пристрій, що виключає пуск двигуна при будь-якій включеній передачі.

     

     

     

    Рис. 21. Механізм дистанційного керування трансмісією пускового двигуна:  1 – важіль; 2 – підлога кабіни; 3 – кронштейн; 4 і 11 – контргайки; 5 – регулювальна муфта; 6 – тяга бендикса; 7 – палець; 8 – важіль бендикса; 9 – вал; 10 – тяга муфти; 12 – вилка; 13 – важіль; 14 – вал; 15 – болт; 16 – пусковий двигун; 17 – пружини; 18 – шестерня включення; 19 – втулка штовхача; 20 – важіль включення; 21 – вантажі-фіксатори; 22 – штовхач; 23 – вінець маховика; 24 – вал редуктора; 25 – ролик; 26 – рухомий упор; 27 – нерухомий упор; 28 – стартер

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: трансміся пускового двигуна, пускові двигуни, система пуску тракторного дизеля
    Переглядів: 4573 | Завантажень: 93 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/2
    Всього коментарів: 0
    Ім`я *:
    Email *:
    Код *: