ПРИСТРОЇ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ ПУСКУ
ДВИГУНА
План
1. Способи поліпшення пуску двигуна.
2. Електрофакельний підігрівач.
1. В холодну пору року пуск двигуна проводиться
в несприятливих температурних умовах. Для поліпшення пуску застосовують такі
способи і пристрої.
1. Для поліпшення сумішоутворення при температурах навколишнього середовища
нижче 0°С необхідно використовувати зимові сорти палива зі значним вмістом
легких фракцій.
При температурах нижче -20°С
використовують пускову рідину «Холод Д-40». Вона складається з 60% диетилового
спирту 15% петролейного ефіру, 15% ізопропілнітрата і 10% моторного масла.
Рідина відзначається високим тиском насичених парів, низькою температурою
самозаймання ефіру і широким діапазоном запалювання суміші пускової рідини з
повітрям. Тому для пуску дизеля в камері згоряння необхідно забезпечити температуру
в кінці такту стиску 260...280°С.
Рідина «Холод Д-40» подається у
впускний трубопровід спеціальними пристроями типу 5ПП-40А і ГІПА.
2. Збагачення суміші при пуску карбюраторного двигуна забезпечується
застосуванням в карбюраторі прискорювального насоса (двигуни легкових і
вантажних автомобілів) або утоплювача діафрагми 20 і повітряної заслінки 2 карбюратора
пускового двигуна та продувально-заливного краника. Збагачення суміші при пуску
у дизелях забезпечується пусковим збагачувачем (паливні насоси високого тиску
типу ТН, ЛСТН), або пусковою пружиною (паливні насоси типу НД).
3. Обертання колінчастого вала при пуску полегшується при використанні
малов’язких масел групи В і Г, а також введенням у конструкцію
газорозподільного механізму декомпресійного механізму.
4. Підігрівання повітря, що надходить у циліндри двигуна, забезпечується
електричними свічками розжарювання або електрофакельними підігрівачами,
встановленими у впускному трубопроводі.
5. Загальне розігрівання двигуна забезпечує найкращі результати при
пуску. Для цього в сорочку охолодження двигуна заливають гарячу воду, а в
піддон картера — розігріте масло. На деяких тракторах встановлюють
передпускові підігрівачі охолоджувальної рідини і масла без зливання їх з
двигуна, на дизелях Д-240А тракторів Т-70С — підігрівач ПЖБ-200Б. на дизелях
типу СМД-60 — ПЖБ-300. Передпусковий підігрівач дизеля ЯМЗ-240Б трактора К-701
забезпечує підігрівання охолоджувальної рідини не лише при пуску, а й при
зупинках дизеля, він включений в систему обігрівання дизеля. Система
обігрівання — закрита, з примусовою циркуляцією охолоджувальної рідини, яка діє
паралельно напрямку потоку рідини у системі охолодження.
6. На тракторах ЮМЗ-8280 з двигунами «Івеко-Мотор-Січ» встановлюється
тем, який живиться від електромережі 220В і служить для підігрівання двигуна в
холодну пору року.
2. На рис. 8.4 показано
електрофакельний підігрівач дизеля СМД-19Т орно-просапного трактора ХТЗ-121.
Підігрівач встановлюється на впускному колекторі. В корпусі 9 вмонтовано
дозуючий пристрій з клапаном 7 для подачі палива на спіраль розжарювання 10.
Підігрівач підключено до електричної мережі трактора.
Підігрівач включається в роботу
тим же ключем, що і стартер. В першому положенні ключа включається спіраль, яка
протягом 15...20 секунд накаляється; в другому положенні ключа одночасно з
стартером включається і котушка 6 електромагнітного клапана. Клапан
відкривається, паливо поступає на спіраль, згорає і підігріває повітря, яке
проходить по колектору до циліндра. З виключенням стартера припиняється і
робота електрофакельного підігрівача.
Контроль за роботою підігрівача
здійснюється контрольним елементом 13, встановленим на щитку приладів трактора
ХТЗ-121.
Передпусковий електрофакельний
підігрівач такого типу встановлюєтеся на дизелях типу Д-240 тракторів МТЗ-80 і
МТЗ-82.
Рис. 8.4,
Підігрівач електрофакельний:
1 — болт; 2 — трубка паливна; З — корпус
клапана; 4 — штуцер; 5 пружина клапана;6 —
котушка електромагніта;7 — клапан; 8 —
сідло клапана; 9 — корпус; 10 — спіральрозжарювання; 11 — кожух
|