Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Неділя, 24.11.2024, 02:14
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 500

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    ПРИСТРОЇ ДЛЯ ПІДТРИМАННЯ МІКРОКЛІМАТУ В КАБІНІ
    [ Викачати з сервера (35.9 Kb) ] 05.10.2014, 21:11

    ПРИСТРОЇ ДЛЯ ПІДТРИМАННЯ МІКРОКЛІМАТУ В КАБІНІ

    План

    1. Система опалення кабіни калориферного типу.
    2. Вентиляція кабіни трактора.
    3. Технічне обслуговування допоміжного обладнання.

     

    1. Більшість тракторів обладнані уніфікованою рідинною систе­мою опалення кабіни калориферного типу з примусовою цирку­ляцією рідини і повітря.

    Такі системи установлюють на тракторах типу К-700, Т-150, ХТЗ-170, ДТ-75М, МТЗ-80, МТЗ-100, Т-70С, ЮМЗ-6, ЮМЗ-8080 та інші.

    За принципом дії вони відрізняються мало, крім деяких конст­руктивних відмінностей.

    Основні складові частини системи опалення кабіни: радіатор; вентилятор з електродвигуном (у тракторів МТЗ-100 і МТЗ-102 — по два вентилятори і радіатори); водяні й повітряні трубопроводи; запірний і зливний крани; фільтр для очистки повітря (на тракто­рах «Кіровець» роль фільтра виконує вентилятор-пилевіддільник); заслінки для регулювання повітря, яке нагнітається вентилятором.

    Повітря, яке нагнітається в кабіну, підігрівається, пройшовши через радіатор нагрівника з циркулюючою рідиною, підведеною від системи охолодження дизеля.

    При справному нагрівнику тепле повітря в кабіну починає над­ходити через 5...7 хвилин після його включення. Для ефективної роботи нагрівника необхідно, щоб температу­ра охолодної рідини, яка подається від двигуна трактора, була не менше 70°С.

    Залежно від температури повітря в кабіні трактора і обігріву пе­реднього скла його нагрівання можна зменшити або збільшити, відповідно коригуючи (рис. 15.9) швидкість обертання вентилятора нагрівника за допомогою перемикача 1 або відкриттям і закриття^ заслінок.

    Для збільшення температури охолодної рідини двигуна у зимо­вий період на тракторах застосовують утеплюючий капот. На дея­ких тракторах (Т-4А, ДТ-75М) кабіна обігрівається теплим повіт­рям, яке нагнітається вентилятором двигуна через забирувач у пе­редній частині блока циліндрів.

    При вході в кабіну тепле повітря по патрубках із щілинами на­правляється на обдування лобового скла, по вихідному патрубку — в кабіну.

    На вихідному патрубку є заслінка, призначена для перекриття вихідного отвору, при цьому все тепле повітря йде на обдування ло­бового скла.

    На вхідному патрубку (під капотом) також є заслінка — для пе­рекриття доступу теплого повітря в кабіну.

     

    Рис. 15.9. Нагрівник і омивач лобового скла кабіни трактора ЮМЗ-6АКЛ:

    1 — перемикач вентилятора нагрі­вальника; 2 — омивач лобового скла; З — нагрівальник

     

     

    Після зимового сезону систему опалення кабіни необхідно від­ключити від системи охолодження двигуна трактора.

    Вентиляція сучасних трак­торів, як правило, комбінована. Природна вентиляція здійсню­ється через вікна: бічні і заднє у тракторів ЮМЗ-6АКЛ, ЮМЗ- 6АКМ; бічні, заднє і дах кабіни — у тракторів МТЗ-80, МТЗ-82; пе­редні (бічні) і опускне скло дверей кабіни трактора Т-150, Т-150К, а також примусова — від вентилятора-пиловіддільника, розміщеного на даху кабіни.

    У верхній частині вентилятора є отвори для надходження повітря з атмосфери. Повітря піддається відцентровій очистці від пилу і но спеціальному патрубку подається в кабіну. Пил видаляється через вихідні отвори, розміщені на ниж­ньому корпусі вентилятора.

    Рис. 15.10. Вентиляційно-опалююча установка:

    1 — вентилятор-опапювач; 2 — блок фільтрів; 3 — вентилятор для обдування заднього скла;

    4 — повітророзподільник

     

     

     

    Напрям руху повітря, яке подається в кабіну, можна регулюва­ти спеціальним щитком.

    Для обігрівання і ’вентиляції повітря кабіна тракторів типу ХТЗ-120, ХТЗ-160 і ХТЗ-170 обладнана вентиляційно-опалюваль­ною установкою. Вона складається з двох вентиляторів-опалювачів, вмонтованих в кришку кабіни, а також блока фільтрів, вста­новлених на даху кабіни. В системі обігрівання кабіни використо­вується охолоджуюча рідина системи охолодження двигуна.

    Вентилятор-опалювач 1 (рис. 15.10) складається з вентилятора, радіатора опалювача і електродвигуна. Живлення електродвигунів здійснюється від бортової електричної мережі трактора при працю­ючому дизелі.

    Для нагрівання повітря в кабіні треба відкрити кран на напірно­му трубопроводі і включити вентилятор опалювально-венти­ляційної установки. Через паперові фільтри 2 поступає очищене зовнішнє повітря, яке проходить через радіатор опалювача, нагрівається і подається в кабіну через повітророзподільник, вста­новлений на передньому екрані.

    З метою запобігання запотіванню і обмерзанню заднього скла для його обдування на даху кабіни встановлено вентилятор 3. Включається вентилятор 3 для обдування тільки при необхідності, після прогрівання повітря в кабіні до встановленої температури. Через повітророзподільник 4, який розташований на задньому ек­рані, повітря спрямовується на заднє скло.

    В перехідний період року для регулювання температури повіт­ря на виході з опалювача треба закрити на 2...4 оберти (від першого повністю відкритого його положення) кран подачі охолоджуючої рідини в опалювач на дизелі. В літній період треба закрити кран і включити вентилятори. В кабіну при цьому буде поступати очище­не від пилу повітря.

    Для забезпечення нормального температурного режиму в кабіні на тракторі може бути встановлений повітроохолодник — водовипарний агрегат. Принцип його роботи базується на відборі тепла при випаровуванні охолодної рідини в контакті з повітрям.

    До допоміжного обладнання відноситься вогнегасник і аптечка. Правила користування вогнегасником наведені на його корпусі, а в аптечку вкладено спеціальну пам’ятку.

    3. ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДОПОМІЖНОГО ОБЛАДНАННЯ

    Технічне обслуговування допоміжного обладнання передбачає виконання таких операцій:

    •  щоденне очищення від пилу і бруду, перевірка зовнішнім ог­лядом стану кріплення кабіни, капоту, сидіння во/ця і відсутності підтікання охолоджувальної рідини із системи опалення кабіни та масла із амортизатора. При наявності несправностей їх необхідно усунути;
    •  за необхідності, але не менше як раз на рік, в осі і втулки підвіски і в підшипник, який знаходиться між гвинтом 6 (рис. 15.6) і різьбовою втулкою 8, закласти графітову або консистентне мастило;
    •  механізми сидіння продути стиснутим повітрям і протерти ганчір’ям, намоченим у дизельному паливі. Забороняється мити ме­ханізми сидіння водою;
    •  обивку сидіння необхідно протирати слабким водяним розчи­ном миючих засобів, потім витерти насухо;
    •  при переході до весняно-літнього періоду експлуатації не­обхідно відключити і зняти з трактора нагрівник кабіни;
    •  при переході до осіннє-зимового періоду експлуатації не­обхідно підключити і встановити на трактор нагрівник кабіни і пе­ревірити його в роботі;
    •  слідкувати за станом фарбування і облицювання кабіни трак­тора щоб запобігти корозії. При необхідності пошкоджені місця підфарбовують;
    •  періодично, в залежності від запиленості повітря в літній період, але не рідше ніж через 60 мотогодин роботи, треба очищати фільтри вентиляційно-опалювальної установки (ВОУ);
    •  для очищення фільтрів ВОУ треба відкрити два барашки кріплення блока фільтрів на даху кабіни, зняти защіпки і витягти фільтруючі елементи. Фільтри продути стиснутим повітрям спо­чатку з чистого боку, а потім з проміжного і встановити на місце у зворотній послідовності;
    •  не бажано очищати фільтри ударами по твердих поверхнях.

    В кінці літньої експлуатації треба промити фільтри. Для цього

    їх занурюють на 2 години в миючий розчин, прополіскують в цьому розчині протягом 20 хвилин і знову промивають у теплій (35...40°С) воді, просушують протягом 24 годин і повертають на місце. Мию­чий розчин готується з пасти ОП-7 чи ОП-ІО з розрахунку 20 г на 1 літр води.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: пристрої для підтримання мікрокліма, операціцї ТО за допоміжним обладнан
    Переглядів: 2047 | Завантажень: 53 | Рейтинг: 3.0/2
    Всього коментарів: 0