Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Субота, 23.11.2024, 20:42
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 500

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    ПІДКАЧУВАЛЬНІ НАСОСИ
    [ Викачати з сервера (248.0 Kb) ] 01.02.2014, 23:30

    ПІДКАЧУВАЛЬНІ НАСОСИ

    План

    1.     Призначення підкачувального насосу.

    2.     Будова підкачувального насосу

    3.     Принцип роботи підкачувального насосу.

     

     

    1.     Для забезпечення рівномірної подачі палива з бака до паливного насоса і подолання гідравлічного опору фільтрів і паливопроводів застосовують підкачувальний насос (помпу). Для видалення повітря із системи живлення перед пуском і для заповнення системи паливом після складання помпа обладнана ручним підкачувальним насосом. На тракторних дизелях застосовують поршневі насоси, привод яких здійснюється від ексцентрика кулачкового вала ПНВТ.

    2.     Підкачувальний насос 21.1106010-02 (рис. 7.6) кріпиться до бо­кової розточки корпуса насоса високого тиску двома шпильками і складається з чавунного корпуса 3, у горизонтальній розточці якого розміщений поршень 21. Поршень притискується до штока 20 пружи­ною 22, яка другим кінцем впирається у пробку 6. У розточці з боку фланця по одній осі з поршнем установлено роликовий штовхач. Ро­лик 17 штовхача притискується до ексцентрика вала регулятора што­ком 20. У нижній частині корпуса у спеціальних розточках розміщені клапани — впускний 8 і випускний 4, притиснуті до сідел пружинами 7 і пробками 5 і 9.

    3.     Схему роботи підкачувального насоса наведено на рис. 7.7.

    Позиція а. При повороті ексцентрика кулачкового вала 1 ролик 2 штовхача переміщується вниз. Поршень 5 під дією пружини 3 також переміщується, вниз, в порожнині Б створюється розрідження. Кла­пан 7 закривається, клапан 8 відкривається, і паливо з випускного клапана потрапляє в камеру Б, заповнюючи об’єм, який звільняє пор­шень, рухаючись вниз. При цьому поршень витискує паливо з камери А, яке через. канал 6 потрапляє у нагнітальний канал і далі до фільтра.

     

     

     

     

    Рис. 7.6. Підкачувальний насос 21.1106010-02:

    1 — болт поворотного кутника; 2 — трубка відводу палива; 3 — корпус насоса; 4 — клапан випускний; 6 — пробка пружини; 7 — пружина клапана; 8 — клапан впускний; 5 і 9 — пробки клапанів; 10 і 21 — поршні; 11 — циліндр ручного насоса; 12, 20 — шток поршня; 13 — кришка циліндра; 14 — рукоятка насоса; 15 — втулка штока; 16 — кільце; 17 — ролик штовхача;

    18 — вісь штовхача; 19 — штовхач поршня; 22 — пружина поршня

    Позиція б. Ексцентрик кулачкового вала 1 піднімається, через ролик і шток стискує пружину 3 і переміщує поршень 5 уверх. Об’єм камери Б при цьому зменшується. При підвищенні тиску клапан 8 закривається і паливо потрапляє до каналу 6. У цей час па­ливом заповнюється камера А. При наступному опусканні поршня паливо з камери А через канал 6 переходить до фільтра тонкої очи­стки, і процес повторюється.

    Позиція в. При підвищеному тиску в нагнітальному каналі 6 і в камері А пружина 3, переміщуючи поршень 5, зустрічає великий тиск з боку палива в камері А. Пружина не може подолати опір палива, і поршень відходить від штока 4. Розміщення поршня в цьо­му випадку залежить від витрати палива. Чим менше його витрата, тим вищий тиск у камері А, тим скоріше зупиниться поршень і зменшиться його робочий хід. Таким чином, обмежується макси­мальний тиск палива у нагнітальному каналі підкачувального насо­са при різних частотах обертання кулачкового вала і різних витра­тах палива. При зниженні тиску палива у нагнітальній порожнині повний хід поршня знову відновлюється.

     

     

    Рис. 7.7. Схема роботи підкачувального насоса:

    1 —ексцентрик вала приводу; 2 — ролик штовхана; 3 — пружина; 4 — шток, 5 — поршень;6 — канал; 7 — випускний клапан; 8 — впускний клапан; А і Б — камери

    Тиск, створений підкачувальним насосом для дизелів типу СМД-60, становить 0,22...0,30 МПа при частоті обертання кулачко­вого вала насоса 1000... 1050 хв1. Для заповнення системи живлення дизеля паливом і видалення з неї повітря на корпусі підкачувально­го насоса змонтований ручний насос (рис. 7.6), внутрішніми канала­ми сполучений з підклапанною порожниною впускного клапана.

    Паливо прокачують зворотно-поступальним рухом поршня ручного насоса. При русі поршня вверх у підклапанній порожнині впускного клапана створюється розрідження, клапан відкривається і паливо надходить у циліндр ручного насоса, нагнітальний клапан, у цей час закритий. При русі поршня вниз під тиском палива впуск­ний канал закривається, а випускний — відкривається, і паливо че­рез підпоршневу порожнину підкачувального насоса надходить у нагнітальну порожнину і далі — до фільтрів тонкої очистки. При цьому разом з паливом прокачується і повітря, яке потрапило у си­стему при заповненні її свіжим паливом.

    Якщо повітря у системі живлення немає, паливо витікає із за­ливної трубки фільтра при відкритому продувному вентилі без бульбашок. Після повного видалення повітря і заповнення системи живлення паливом ручний насос відключається від неї. Рукоятку 14 (рис.7.6) переміщують униз і щільно нагвинчують на кришку циліндра 11, поршень 10 опускається на гумову прокладку і пере­шкоджає надходженню палива у ручний насос.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: будова та принцип роботи підкачувал, призначення
    Переглядів: 4985 | Завантажень: 59 | Рейтинг: 3.5/2
    Всього коментарів: 0