Тема: Паливний насос НД-22/6Б4
План
1.
Характеристика
паливного насосу НД-22/6
2.
Будова
ПНВТ.
3.
Принцип
роботи насосу.
Паливний насос НД-22/6Б4 - двухплунжерний насос високого тиску, розподільного
типу, з дозуванням палива, зміною кінця подання, з механічним всережимним
регулятором, поршневим підкачуючим насосом і насосом ручного прокачування
палива. Забезпечений автоматичною муфтою для зміни кута випередження
уприскування. Насос забезпечує коротке уприскування палива, автоматичне
збільшення циклового подання палива на пускових оборотах і заданий запас
моменту, що крутить, при перевантаженні двигуна. Напрям обертання валу насоса -
правий. Насос кріпиться до проставке картера крутня двигуна чотирма шпильками
за допомогою фланця.
Мал. 42. Привід паливного насоса :
1 - опора шестерні; 2
- болт(заглушка); 3 - трубка підведення мастила до турбокомпресора; 4 - трубка
підведення мастила від фільтру; 5, 8 - маслоканалы в опорі шестерні; 6 - щит; 7
- картер крутня; 9 - шестерня приводу паливного насоса; 10 - бронзова втулка
шестерні; 11 - штуцер підведення мастила до муфти; 12 - проставка; 13 -
паливний насос; 14 - кулачковий вал; 15 - сальник ущільнення шкарпетки
кулачкового валу; 16 - прокладення фланця кріплення насоса; 17 - автомат(муфта)
зміни кута випередження уприскування палива; 18 - пружина; 19 - текстолитовая
шайба; 20 - кулачок провідної напівмуфти; 21 - кільцева канавка для мастила; 22
- пробка зливу олії з насоса.
Привід насоса(мал. 42) здійснюється від шестерні 9у
яка знаходиться в зачепленні з шестернею, закрепленний на розподільному валу.
На шестерні приводу є два кулачки, які входять в пази текстолитовой шайби 19. У
два інші пази входять куркульки 20 провідної напівмуфти автомата 17 змін кута Автомат зміни кута встановлений на
передній шкарпетці кулачкового валу насоса. До задньої стінки корпусу насоса
двома шпильками кріпиться корпус приводу тахоспидометра, до фланця якого
приєднується редуктор тахоспидометра. Привід редуктора тахоспидометра
здійснюється поводком, укріпленим на задньому кінці ексцентрикового валу
приводу підкачуючого насоса.
На
тракторах Т- 150 і Т-150К встановлюються різні редуктори тахоспидометра,
оскільки не однакова номінальна частота обертання колінчастого валу двигунів
СМД- 60 і СМД- 62. На насосі двигуна СМД- 60 встановлений редуктор
тахоспидометра ПТ-3802000С, а на насосі двигуна СМД- 62 - ПТ-3802000У.
Позначення приводу, напрям обертання і номінальне число оборотів двигуна набиті
на фланці корпусу редуктора. Наприклад, позначення приводу для двигуна СМД- 62
: ПТ-3802000У 2100ПР.
Мастило
паливного насоса - автономне. На двигунах, виготовлених до вересня 1973 р.,
паливні насоси мають циркуляційне мастило. При цьому варіанті мастило в насос
подається по трубці, яка одним кінцем приєднана штуцером до опори шестерні 1
замість болта(заглушки) 2, а другим кінцем - до місця, де встановлюється сапун.
Олія з насоса зливається в порожнину проставки 12 через проміжок в місці виходу
шкарпетки кулачкового валу. У цьому виконанні сальник 15 не встановлюється,
кришка підшипника має іншу конструкцію.
Мал. 43. Паливний насос:
1 - корпус приводу тахоспидометра;
2 - маточина вантажів; 3 - вантаж регулятора; 4 - важіль коректора; 5 - корпус
коректора; 6 - шток коректора; 7 - пружина; 8 - гвинт коректора; 9 -
гвинт-обмежувач; 10 - пружина регулятора; 11 - важіль вильчатий; 12 - валик
важеля управління; 13 - гвинт регулювання оборотів; 14 - гвинт "
Стоп"; 15 - вал регулятора; 16 - проміжна шестерня; 17 - голівка секції
високого тиску; 18 - штуцер високого роздавлена; 19 - кільце ущільнювача; 19 - гайка сполучна; 20 - втулка плунжера :
21 - дозатор; 22 - плунжер; 23 - кільце ущільнювача; 24 - зубчаста втулка; 25 -
пружина штовхальника; 26 -- тарілка пружини;
27 - штовхальник; 28 - кулачковий вал; 29 - штифт; 30 - демпферна
пружина; 31 - ексцентриковий вал; 32 -
шайба блокування валу регулятора; 33 - кришка підшипника; 34 - важіль
управління насосом; 35 - -насос ручного прокачування; 36 - підкачуючий насос;
37 – бокова кришка.
Робота паливного насоса
При обертанні кулачкового
валу 28 плунжерів 22 здійснюють зворотно-поступальний рух. Нагнітальний хід
відбувається при набіганні кулачка на ролик штовхальника 27, а хід всмоктування
- під дією поворотної пружини 25. Крім того, плунжери від валу регулятора 15
через проміжні шестерні 16 і зубчасті втулки 24 отримують обертальний рух,
виконуючи при цьому роль розподільників палива по циліндрах. Таким чином,
паливо подається під тиском в циліндр двигуна в необхідній кількості, в певний
час і в заданій послідовності.
Привід валу регулятора
здійснюється від кулачкового валу через конічні шестерні. Маточина вантажів 2
пов'язана з валом регулятора 15 через демпферну пружину 30. У разі виходу з
ладу пружини маточина перекладається на жорсткий упор штифтом 29.
Зміна кількості палива, що
подається, робиться осьовим переміщенням дозатора 21 по плунжеру, що
здійснюється регулятором через систему важелів. Режим роботи двигуна
встановлюється поворотом валика важеля управління насосом 12, пов'язаного через
пружину регулятора 10 і важільну систему з дозаторами 21.
Збільшення подання палива
при запуску двигуна досягається автоматично додатковим ходом дозаторів під дією
пускової пружини 1(мал. 44), що переміщає важелі в положення, що відповідає
максимальному поданню. Для збільшення циклового подання палива при перевантаженні
двигуна застосований пружинний коректор. Величина і характер корекції подання
палива визначаються ходом штока 6(мал. 43), жорсткістю і попереднім натягом
пружини 7.
Виключення подання палива
відбувається примусово -важелем управління насосом 34 або регулятором досягши
граничного числа оборотів. У обох випадках переміщення важільної системи
викликає зміщення дозаторів 21 в крайнє нижнє положення.
|