Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Четвер, 21.11.2024, 20:30
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 500

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Муфта зчеплення трактора ЮМЗ 6КЛ.
    [ Викачати з сервера (1.40 Mb) ] 07.09.2014, 18:20

    Тема: Муфта зчеплення трактора ЮМЗ 6КЛ.

    План.

    1. Загальна характеристика зчеплення трактора.
    2. Будова муфти зчеплення трактора ЮМЗ-6КЛ.
    3. Принцип роботи зчеплення трактора ЮМЗ – 6КЛ.

     

    1. Муфта зчеплення трактора ЮМЗ - 6АКЛ (мал. 1) включає головну муфту зчеплення і муфту приводу до валу відбору потужності, які виконані як один агрегат, званий подвійною муфтою зчеплення. Вона змонтована в корпусі 1, який є несучою частиною остову трактора. Корпус муфти зчеплення переднім фланцем закріплюють до картера маховика двигуна і напіврами, а заднім фланцем - до корпусу коробки передач і заднього моста.
    2. Подвійна муфта зчеплення суха, постійно-замкнутого типу з нажимним пружинним механізмом. Вона складається з ведучих і ведених частин і механізму виключення. У ведучу частину муфти зчеплення входять маховик двигуна і два нажимних диски 6 і 7, які можуть переміщатися в осьовому напрямі по пальцях, запресованих в маховик. Ведену частину муфти зчеплення складають два ведені диски 5 і два вали. Для збільшення сил тертя до сталевих відомих дисків з обох боків приклепані фрикційні накладки, виготовлені із спресованого азбесту. Всередині до кожного веденого диска приклепана маточина, яка має шліци.

    Ведені і нажимні диски муфти розташовані між поверхнею торця маховика і дев'ятьма подвійними пружинами 3, розкиданими в стаканах, які встановлені в отворах опорного диска 8. Опорний диск болтами прикручений до маховика. Під дією сильних пружин нажимні диски щільно притискаються до ведених і передають їм обертальне зусилля.

    Передній ведений диск поміщається на шліцах валу 15 муфти зчеплення і може переміщатися по них. Задній ведений диск розташований на шпіцах порожнистого валу 14 і теж може по них переміщатися. Завдяки наявності в муфті зчеплення двох ведених дисків забезпечується передача обертання від колінчастого валу двигуна по двох незалежних потоках. Від переднього веденого диска обертання передається на вал муфти і далі через сполучну муфту 13 на первинний вал коробки передач, тобто на силову передачу трактора. Задній ведений диск через порожнистий вал і передавальні шестерні приводить в обертання вал відбору потужності. Задній ведений диск, окрім основних пружин, затиснутий між нажимними дисками додатковими пружинами, надітими на штирі 2, які входять в отвори нажимних дисків і утримуються сухарями.

    Механізм виключення складається з нажимних важелів 10, відводки 11, педалі і деталей, що сполучають педаль з відводкою. Корпус відводки вільно посаджений на кронштейні 12, прикрученому до корпусу муфти зчеплення. У кубло корпусу відводки запресований вижимний підшипник з упорною втулкою.

    1. Вимикають муфту зчеплення (мал. 2, а) натисненням на педаль повністю. При цьому сполучна тяга переміщається назад і діє на важіль 1, який переміщає через вилку відводку 6 вперед. Упорна втулка вижимного підшипника стикається з внутрішніми кінцями віджимних важелів 5 і відводить їх зовнішні кінці назад, зволікаючи за тягу задній нажимний диск, долаючи дію нажимних пружин. Спочатку, завдяки додатковим пружинам, назад відходять обидва нажимних диски і звільняють передній ведений диск 2. Головна муфта зчеплення вимикається, а муфта приводу валу відбору потужності залишається включеною.

    Момент повного виключення головної муфти зчеплення при включеній муфті приводу валу відбору потужності фіксується спеціальною клямкою 8, в яку упирається блокувальний вал 7, що повертається при натисненні на педаль. Клямка фіксатора тягою пов'язана із спеціальною педаллю, розташованою у правої ноги тракториста. Якщо заздалегідь натиснути на педаль клямки і на педаль муфти зчеплення повністю (мал. 2, 6), то передній нажимний диск 11 упреться в упорні болти 9 і зупиниться, а задній нажимний диск 10 відійде від переднього і звільнить другий ведений диск, тобто муфта приводу валу відбору потужності вимикається. Включається муфта (мал. 2, в) під дією нажимних пружин 15, якщо прибрати ногу з педалі.

    Описана подвійна муфта зчеплення дуже зручна при роботі з сільськогосподарськими машинами, що мають привід від валу відбору потужності, оскільки при перемиканні передач робота валу відбору потужності не припиняється.

    Мал. 1. Муфта зчеплення тракторів сімейства ЮМЗ

     

    1 – корпус; 2 – палець; 3 – пружина; 4 – маховик; 5 – ведений диск; 6 – передній нажимний диск; 7 – задній нажимний диск; 8 – упорний диск; 9 – регулювальна гайка; 10 – нажимний важіль; 11 – відводка; 12 – кронштейн; 13 – з’єднувальна муфта; 14 – вал приводу ВВП; 15 – вал головної муфти зчеплення; 16 – пресмаслянка.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Схема роботи подвійної муфти зчеплення.

    А – муфта зчеплення вимкнена; б – головна муфта і муфта приводу ВВП вимкнені; В – муфта зчеплення ввімкнена.

    1 – важіль; 2 – ведені диски; 3 – вал головної муфти зчеплення; 4 – тяга; 5 – натискний важіль; 6 – натискний підшипник; 7 – вал блокування коробки передач; 8 – фіксатор; 9 – упорний болт; 10 – задній натискний диск; 11 – передній натискний диск; 12 – вал приводу ВВП; 13 – маховик; 14 - шестерня приводу ВВП; 15 – пружина.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: принцип роботи зчеплення трактора, загальна характеристика зчеплення т, будова зчеплення трактора
    Переглядів: 3003 | Завантажень: 78 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0