Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
П`ятниця, 29.03.2024, 16:15
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 498

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    КІНЦЕВІ ПЕРЕДАЧІ. ОПЕРАЦІЇ ТО ЗА ВЕДУЧИМИ МОСТАМИ
    [ Викачати з сервера (118.9 Kb) ] 23.09.2014, 20:49

    КІНЦЕВІ ПЕРЕДАЧІ. ОПЕРАЦІЇ ТО ЗА ВЕДУЧИМИ МОСТАМИ

    План

    1.      Типи кінцевих передач тракторів.

    2.      Кінцева передача планетарного типу.

    3.      Кінцева передача переднього ведучого моста трактора МТЗ-82.

    4.      Операції ТО за ведучими мостами тракторів.

     

    1. На тракторах використовують кінцеві передачі у вигляді редук­торів з циліндричними прямозубими, конічними шестернями або планетарні механізми.

     

    1. Кінцеві передачі тракторів типу Т-150 і Т-150К (рис. 11.8) склада­ються з сонцевої шестерні 2, коронної шестерні 6, водила 5 та сателітів 4.

    Коронна шестерня встановлена нерухомо на зубчастому вінці ма­точини, надітої на шліци вала, привареного до корпуса заднього моста (Т-150) або на маточину 11, прикріплену болтами до корпуса ведучо­го моста (Т-150К). Ведуча сонцева шестерня 2 встановлена на шліцах півосі 12, яка з’єднується з півосьовою шестернею диференціала.

    Три сателіти розміщені на роликових підшипниках водила 5. Водило, корпус 7 та картер 8 планетарного редуктора утворюють ведену частину кінцевої передачі, на якій закріплюється ведуче ко­лесо 13 або ведуча зірочка.

    Сонцева шестерня обертається від відповідної веденої шестерні заднього моста (Т-150) або від півосьової шестерні диференціала (Т-150К), передає обертання на сателіти і перекочує їх по нерухомій коронній шестерні. Обертаючись, сателіти переміщують водило 5, яке передає крутний момент через корпус 7 на ведучу зірочку або на диск колеса.

     

    Рис. 11.8. Кінцева передача тракторів типу Т-150 і Т-150К:

    1 — пробка; 2 — сонцева шестерня; 3 — палець (вісь); 4 — сателіт; 5 — водило; 6 — коронна шестерня; 7 — корпус; 8 — картер; 9 — перехідний фланець; 10 — ущільнення; 11 — маточина; 12 — піввісь; 13 — диск ведучого колеса

     
     

     

    1. Кінцева передача тракторів МТЗ-80/82 розміщена в корпусі заднього моста. Ведучі шестерні безпосередньо зв’язані з конічними півосьовими шестернями диференціала (рис. 11.4), а ведені 7 неру­хомо закріплені на півосях 9.

    Передній ведучий міст трактора МТЗ-82 має колісний редук­тор, який складається з двох пар конічних шестерень - верхньої та нижньої. Конічні шестерні (рис. 11.9) півосі 12 і вертикального ва­ла утворюють верхню пару, а нижню—шестерня 21, насаджена на шліци вертикального вала, і шестерня 3, закріплена на фланці 27 диска колеса ЗО. Зовнішній кінець півосі і верхній кінець верти­кального вала спираються на здвоєні конічні роликові підшипники.

    Рис. 11.9. Колісний редуктор переднього моста трактора МТЗ-82:

     

    1 — стакан підшипника; 2 — кришка редуктора; 3 — ведена шестерня; 4 — стакан ущільнення; 5,29 — регулювальні прокладки; 6 — вертикальний вал; 7,22 — кришка; 8,26 — підшипник; 9 — роз­пірне кільце; 10 — гайка; 11 — корпус верхньої конічної пари; 12 — піввісь; 13 — манжети; 14 — обой­ма манжети; 15 — ущільнювальне кільце; 16 — гільза шворня: 17 — труба шворня; 18 — штифт; 19 — пружина; 20 — корпус редуктора; 21 — ведуча шестерня; 23 — стакан; 24 — опорна шайба; 25 — регулювальне кільце; 27 — фланець-маточина; 28 — корпус манжети; ЗО — диск колеса.

     

     

    Труба шворня 17 спирається на пружину 19 і входить у гільзу шворня 16, запресовану в корпус редуктора і застопорену в ньому штифтом. Нижній кінець пружини спирається на упор­ний підшипник. До корпуса редуктора прикріплено поворотний важіль, з яким з’єднують тягу рульової трапеції. При поворотах трактора зусиллям від рульової трапеції прокручується корпус редуктора разом з коле­сом відносно труби шворня. При цьому відбувається обкачування шестерень верхньої і нижньої пар.

     

    1. ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

    Під час роботи трактора необхідно стежити, щоб в ведучих мос­тах не виникали сторонні шуми, періодично перевіряти температу­ру корпусів і слідкувати, щоб не було підтікання масла. При наяв­ності такого дефекту потрібно підтягнути кріплення кришок і фланців, замінити непридатні прокладки і сальники.

    При ЩТО перевіряють зовнішнє кріплення ведучих мостів.

    Під час ТО-1 перевіряють рівень масла в картерах і, якщо не­обхідно, доливають. Роблять це не раніше, ніж через 30 хвилин після зупинки трактора. При підвищеній витраті масла промивають са­пун, підтягують кріплення кришок і фланців, замінюють сальники.

    Через 2000 мотогодин замінюють масло в картерах. Відпрацьо­ване трансмісійне масло зливають одразу ж після зупинки тракто­ра. Потім наливають в картер дизельне паливо (2/3 місткості) і про­мивають деталі при русі трактора вперед і назад протягом 5...7 хви­лин зливають рідину, очищають магніти пробок,  встановлюють їх на місце і заливають в картери свіже масло до нормального рівня.

    У строки, встановлені заводом-виготівником, перевіряють регу­лювання конічних роликових підшипників, а також зачеплення конічних шестерень.

    Якщо з ладу виходить одна із шестерень головної передачі, міняють обидві шестерні. Встановлювати різні шестерні категорич­но заборонено.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: кінцеві передачі та їх типи, операції ТО за ведучими мостами тра
    Переглядів: 2700 | Завантажень: 60 | Рейтинг: 4.0/4
    Всього коментарів: 0