Догляд за
системою пуску
План
1.
Операції догляду за
системою пуску.
2.
Операції догляду за
системою живлення пускового двигуна.
3.
Основні неполадки
трансмісії пускового двигуна.
1. Догляд за
системою пуску полягає в очищенні від бруду, перевірці кріплення її вузлів і
деталей, в періодичному регулюванні і змащуванні механізмів. Під час догляду
необхідно приділяти особливу увагу ущільненням кривошипної камери двигуна.
Нещільність з'єднань може утруднювати пуск двигуна. Пошкодження прокладки між
циліндром і головкою призводить до витікання стиснутих газів з циліндра та до
потрапляння води в циліндр.
Необхідно періодично
перевіряти і підтягувати кріплення головки циліндра, а припошкодженні прокладки
її треба замінити новою.
2. Система живлення. Щодня треба перевіряти
кріплення карбюратора, пробок зливних отворів, наявність палива в бачку,
щільність з'єднань відстійника і паливопроводу. Виявлені дефекти усувають. Паливний
бачок пускового двигуна заправляють тільки сумішшю, яка складається з 15 частин
(за об'ємом), бензину і однієї частини дизельного масла. Масло змішують з
бензином у чистій посудині. Не можна застосовувати чистий бензин або суміш бензину
з меншою кількістю дизельного масла, а також заливати в бак окремо бензин і
масло, тому що це погіршує нормальне мащення деталей кривошипно-шатунного механізму
двигуна. Перед заливанням палива очищають від бруду бачок і заливну горловину
та прочищають отвір у кришці. Паливну суміш заливають через лійку з сітчастим
фільтром. Якщо пусковий двигун тривалий час не працював, перед його пуском
рекомендується злити паливо з бачка в чисту посудину, старанно перемішати його
і знову залити в бачок.
Для
забезпечення нормальної роботи карбюратора треба періодично знімати його з
двигуна, а також паливний бачок і фільтр-відстійник з трактора для промивання.
Промивають деталі карбюратора в бензині і продувають стиснутим повітрям.
При складанні
карбюратора К-16А необхідно звертати особливу увагу на правильне встановлення
голчастого клапана, не допускаючи вигину важеля діафрагмового пристрою
карбюратора К-06. У процесі експлуатації треба стежити за тим, щоб не було
підсмоктування повітря в місцях з'єднань карбюратора, перевіряти і при
необхідності регулювати карбюратор. Порушення регулювання карбюратора
призводить до перезбагачення або до збіднення пальної суміші, внаслідок чого двигун
може працювати з перебоями, не забезпечуючи нормальної потужності
Перезбагачення суміші може статись внаслідок забруднення голчастого
клапана поплавцевої камери карбюратора К-16А, спрацювання або заїдання голки в
сідлі, а також внаслідок засмічення повітряного отвору системи холостого ходу.
Збіднення пальної суміші може статись внаслідок засмічення жиклерів, паливних
каналів, сітчастого фільтра, а також внаслідок підсмоктування повітря в місцях
з'єднання карбюратора.
Регулювання
карбюратора К-16А. Склад пальної суміші, яку приготовляє карбюратор під час
роботи двигуна на малих обертах холостого ходу, регулюють за допомогою гвинта 7
(рис. 100). Якщо гвинт закручувати, суміш збіднюється, а якщо викручувати,—
збагачується. Мінімальні оберти колінчастого вала на холостому ходу двигуна
встановлюють, змінюючи упорним гвинтом важеля дросельної заслінки ступінь її
закриття. Якщо цей гвинт закручувати, дросельна заслінка трохи відкривається і
число обертів колінчастого вала збільшується. Коли гвинт підкручувати, дросельна
заслінка прикривається і швидкість обертання колінчастого вала зменшується.
Поступовим закручуванням або відкручуванням гвинта холостого ходу добиваються
мінімально стійкої швидкості обертання, яка для двигуна ПД-10У повинна становити
не більш як 1100 об/хв.
3. Основними несправностями механізму силової передачі
є пробуксовування муфти зчеплення. Для регулювання муфти її треба виключити,
викрутити гвинт 2 і вийняти важіль 1 з корпуса настільки, щоб зубці важеля
вийшли із зачеплення з зубцями рухомої упорної втулки. Після цього повернути важіль
проти стрілки годинника на 20—30", ввести його в зачеплення з зубцями
рухомої упорної втулки і закрутити гвинт 2.
Для того
щоб пусковий двигун не перегрівався, тривалість його роботи під навантаженням
не повинна перевищувати 15 хв. Після пуску дизеля і зупинки пускового двигуна треба
щільно закрити кришкою повітряний патрубок карбюратора.
|