Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Вівторок, 23.04.2024, 19:37
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 498

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Багатоциліндрові двигуни
    [ Викачати з сервера (17.8 Kb) ] 04.11.2013, 22:28

    Тема: Багатоциліндрові двигуни

     

    План.

    1.     Необхідність використання багатоциліндрових двигунів.

    2.     Розташування циліндрів в тракторних двигунах.

    3.     Порядок роботи циліндрів багатоциліндрових двигунів.

     

    1. У чотиритактному одноциліндровому двигуні із чотирьох тактів є тільки один робочий хід, під час якого може обертатися колінчастий вал. Внаслідок цього одноциліндрові двигуни працюють нерівномірно.  Така нерівномірність полягає в тому, що  під час робочого ходу колінчастий вал  прискорює швидкість обертів, а під час інших трьох тактів, які є підготовчими,—  сповільнює рух. Для збільшення рівномірності обертання колінчастого вала і здійснення підготовчих тактів на колінчастому

     валу цих двигунів установлюють важкий  металевий диск — маховик. Проте наявність маховика не усуває нерівномірності обертання колінчастого вала, і під час звершення робочого ходу виникають значні поштовхи, які передаються картеру і викликають сильне трясіння всього двигуна. Крім того, одноциліндровий двигун має погану прийомистість, тобто здатність швидко збільшувати швидкість обертання колінчастого вала.

                Внаслідок цих недоліків одноциліндрові двигуни встановлюють лише як пускові  двигуни. Сучасні вітчизняні трактори обладнані тільки багатоциліндровими двигунами, які мають 2; 4; 6 або 8 циліндрів.

     

    2.               Розташування циліндрів, двигунів сільськогосподарських трак­торів буває однорядним вертикальним (рис. 2.5, а), дворядним У-по- дібним (рис. 2.5, б), а в автомобілів ще й опозитним (рис. 2.5, в). Опозитним є розміщення циліндрів при куті між їх рядами 180°, У-подібним — при куті менше 180° (у більшості двигунів 90°). Нуме­рування циліндрів при однорядному розміщенні починається від радіатора двигуна, при У-подібному — від радіатора двигуна спочатку лівого ряду, а потім правого. Вітчизняні сільськогосподарські багато­циліндрові двигуни мають парну кількість циліндрів — від 2 до 12.



    б


    а


    в


     

     

     

     

     

     

     

    Рис. 2.5. Схеми розміщення циліндрів багатоциліндрового двигуна: а — вертикальне однорядне; бV-подібне; в — опозитне


     


    Порядком роботи циліндрів багатоциліндрового двигуна нази­вають чергування такту розширення робчого ходу в його циліндрах. Він залежить від розташування циліндрів, взаємного розміщення* кривошипів колінчастого вала і послідовності роботи клапанів газорозподільного механізму, подачі палива паливним на­сосом високого тиску або системи запалювання у карбюраторних двигунах. Порядок роботи циліндрів потрібно знати при регулю­ванні теплового зазора в клапанах газорозподільного механізму, встановленні кута випередження впорскування палива в дизелях або випередження запалювання в карбюраторних двигунах.

    Робочі ходи у багатоциліндрових двигунах відбуваються через рівні кути обертання колінчастого вала. їх визначають діленням тривалості цикла (у градусах обертання колінчастого вала) на кількість циліндрів. Зокрема, у чотирициліндровому чотиритакт­ному двигуні робочий хід буває через 180° (720:4), у шести­циліндровому—через 120° (720:6) тощо. Інші такти мають таку саму послідовність роботи.

    Порядок роботи чотирициліндрових вітчизняних тракторних двигунів 1 — 3 — 4 — 2. Шатунні шийки колінчастого вала цих дви­гунів розташовані в одній площині і під кутом 180°: шийки першо­го і четвертого циліндрів спрямовані в один бік, другого і третього — в протилежний. Шестициліндрові двигуни з дворядним У-подібним розміщенням циліндрів компактніші порівняно з такими ж двигуна­ми з рядним розміщенням циліндрів і мають меншу масу. Шатунні   шийки їх колінчастого вала розташовані попарно в трьох площинах під кутом 120°; порядок роботи циліндрів 1—4 — 2 — 5 — 3 — 6.

    У чотиритактного восьмициліндрового У-подібного двигуна шатунні шийки розміщені хрестоподібно під кутом 90°. За два обер­ти колінчастого вала в такому двигуні відбувається вісім робочих ходів; порядок роботи восьмициліндрових двигунів 1 — 5 — 4 — 2 — 6 - 3 - 7 - 8.

    Шість шатунних шийок колінчастого вала дванадцяти- циліндрового дизеля ЯМЗ-240Б розташовані під кутом 120°. Така форма колінчастого вала забезпечує рівномірне чергування робо­чих ходів та достатню зрівноваженість двигуна. Порядок роботи циліндрів 1 — 12 — 5 — 8 —3 —10 — 6 — 7 — 2 — 11—4 — 9. Робочі ходи в циліндрах відбуваються з перекриттям на 45° і 75° кута по­вороту колінчастого вала.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: розташування циліндрів в тракторних, порядок роботи багатоциліндрових дв, необхідність використання багатоцил
    Переглядів: 3179 | Завантажень: 51 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0