Автоматична муфта випередження впорскування палива.
Обмежувач димлення дизеля.
План
1. Призначення муфти
автоматичного випередження впорскування палива.
2. Будова муфти
автоматичного випередження впорскування палива.
3. Принцип роботи
муфти автоматичного випередження впорскування палива.
4. Обмежувач димлення
дизеля.
5. Принцип роботи
обмежувача димлення дизеля.
1.
Автоматична
муфта забезпечує оптимальний кут випередження впорскування палива залежно від
частоти обертання колінчастого вала дизеля.
2.
На тракторних дизелях типу СМД-60
використовується автоматична муфта відцентрового типу яка складається з
корпуса 6 (рис. 7.24), ведучої 1 і веденої 7 півмуфт з шарнірно закріпленими
між їх патьцями тягарцем 8 і пружиною 2, а також регулювальних прокладок 10.
Ведена півмуфта закріплена гайкою на конічному кінці вала паливного насоса, а
на її маточині вільно встановлено втулку з напресованою ведучою півмуфтою 1.
Зусиллями пружин тягарці притискуються один до одного. Два шипи А з’єднують з
приводом паливного насоса. При обертанні ведучої півмуфти її пальці спираються
на криволінійну поверхню Б тягарців, через які зусилля передається на вісь 9.
Крутний момент, який створюється при цьому на веденій півмуфті, передається
кулачковому валу насоса.
3.
Із
збільшенням частоти обертання колінчастого вала дизеля тягарці під дією
відцентрової сили розходяться, провертаючись навколо осей. Форма криволінійної
поверхні тягарців така, щоб вони при розходженні натискали на пальці ведучої
півмуфти Потім зусилля передається на пружини 2, вони стискаються, тим самим
скорочуючи відстань між пальцями ведучої півмуфти і вісями веденої.
Рис. 7.24. Автоматична муфта
випередження впорскування палива дизелів типу СМД-60:
а — конструкція муфти; б — принцип роботи; в — деталі муфти; 1 —
ведуча півмуфта; 2 — пружина; 3 — ущільнювальне кільце; 4 — сальник
самопідтискний; 5 — упорний палець ведучої півмуфти; 6 — корпус муфти; 7 —
ведена півмуфта; 8 — тягар; 9 — вісь тягаря; 10 — прокладки регулювальні; А —
шип; Б — криволінійна поверхня тягаря
Рис. 7.25. Привод ПНВТ дизелів типу СМД-60 з автоматичною муфтою:
1 — опора шестерні привода; 2 — пробка; 3,
6 — маслопідвідні канали; 4 — щит; 5 — картер
маховика; 7 — шестерня привода; 8 — шайба; 9 — втулка; 10 — пружина; 11 — муфта
автоматична; 12 — проставка паливного насоса; 13 — фланець; 14 — паливний насос високого
тиску; 15,— гумова манжета; 16 — вал ПНВТ
У такий спосіб відбувається відносне кутове
зміщення веденої півмуфти щодо ведучої, а отже, і самого кулачкового вала
насоса в бік його обертання, забезпечуючи збільшення кута випередження
впорскування палива.
При номінальній частоті обертання тягарці
муфти розходяться до упору в стінку корпуса 6, що забезпечує найбільший кут
випередження впорскування палива. При зниженні частоти обертання колінчастого
вала дизеля кут автоматично зменшується.
На рис. 7.25 показано привод паливного насоса високого тиску тракторних
дизелів типу СМД-60 з автоматичною муфтою, яка своїми шипами входить в пази
шайби 8. Шайбу 8 за допомогою двох інших пазів, які розташовані під кутом 90°
до перших, розміщають на шинах зубчастого колеса 7 приводу ПНВТ.
4. Для зменшення димності відпрацьованих
газів і підвищення економічності дизеля на перехідних режимах і режимах розгону
призначений обмежувач димлення (ОД). Встановлюють його на паливних насосах
дизелів СМД-23/24, типу СМД-31, СМД-66 67 і СМД-72/73. Обмежувач має
пневматичний коректор, кришку 16 регулятора (рис.7.26), рухомий упор 6, вісь 2
рухомого упора. Пневматичний коректор складається з корпуса 9, кришки 10,
діафрагми 11 зі штоком 14, пружин 7 і 8, контруючих гайок 1 і 15.
Рис. 7.26. Обмежувач димлення паливних
насосів НД-22:
1,15 — контруючі гайки; 2 — вісь рухомого упора; 3 — важіль
коректора; 4, 5 — упорні гвинти виключення подачі палива насосом і
максимального швидкісного режиму дизеля; 6 — рухомий упор; 7 — пружина рухомого
упора; 8 — пружина обмежувача димлення; 9.10 — корпус і кришка обмежувача
димлення; 11 — діафрагма; 12 — робоча порожнина; 13 — трубка підведення повітря
із ресивера; 14 — шток: 16 — кришка
регулятора; 17 — гайка
5. При
розгоні дизеля (переміщення важеля керування в бік збільшення подачі пального)
пружина 8, діючи через шток 14 і рухомий упор 6, обмежує переміщення важеля 3
коректора в бік збільшення циклової подачі палива. Обмеження переміщення
важеля коректора відбувається до моменту досягнення заданого тиску
наддувального повітря. Зусилля від цього повітря, що надходить з впускної порожнини
дизеля трубкою 13 до порожнини 12, сприймається діафрагмою 11. Під дією тиску
наддувального повітря, переборюючи зусилля пружини 8, діафрагма переміщує шток
у бік регулятора і відводить рухомий упор від важеля коректора, виключаючи цим
обмеження циклової подачі палива регулятором насоса. Величина обмеження максимальної
подачі палива обмежувачем димлення та початок його дії встановлюється при
регулюванні паливного насоса з ОД на стенді.
|