Група № ТУ - 1 дата проведення ______________
Урок № 35
Тема програми: Читання і виконання креслень і схем з професії.
Тема уроку: Типи електричних схем.
Мета уроку: сформувати знання учнів про типи електричних схем, які використовуються в конструкторскій документації на електричні вироби; сприяти формуванню в учнів навичок логічного мислення та просторової уяви; виховання почуття любові до обраної професії.
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: змішаний із застосуванням ІКТ та інтерактивних методів «Незакінчене речення» та «робота в малих активних групах»
Дидактичне забезпечення: слайдова презентація, зображення електричних схем різних типів.
Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютери, проектор.
Між предметні зв’язки: виробниче навчання «Монтаж електричних схем». Спецтехнологія «Електричні схеми».
Література: А. М. Анисимов, М. В. Анисимова Креслення, П. П. Волошкевич, О. О. Бойко, П. А. Базилишин, Н. О. Мацура Технічне креслення та комп’ютерна графіка: навчальний посібник – Львів: Світ, 2014. – 224 с..
Хід уроку
1. Організаційна частина 2 хв.
Перевірка присутніх на уроці, підготовка учнів до уроку.
2. Актуалізація знань. 10хв.
Перевірка та актуалізація опорних знань поводиться в ігровій формі у вигляді «брейнг ринг»
Викладач зачитує учням питання та дає час близько 1-хв., щоб учні в своїх групах обговорили його та дали повну правильну відповідь
Всього учням буде задано вісім питань за повну відповідь група отримає 2-ва бали, за неповні відповіді по 1-му балу. в кінці перевірки групи підсумовують кількість балів та заносять в рейтингову таблицю.
- Схема, що містить у вигляді умовних зображень або позначень електричних складових частин виробу та зв'язки між ними називається ……
Електричною схемою.
- Складова частина схеми, що позначає сукупність елементів, що відповідає складовим частикам виробу, що утворюють єдину конструкцію називають …..
Пристроєм.
- Складова частина схеми, що позначає за допомогою відрізка лінії зв'язок між складовими частинами виробу називають ……
Лініями взаємозвязку.
- Складова частина схеми, що позначає сукупність елементів, яка відповідає складовим частинам виробу, що виконують певну функцію, але не утворюють єдину конструкцію називають …………. ………..
Функціональною групою.
- Складова частина схеми, шо позначає частину виробу, яка не може бути поділена на частини, що мають самостійне функціональне призначення називають …….
Елементом.
- Складова частина схеми певного функціонального призначення, що є елементом або пристроєм схеми, функціональною групою або функціональним кодом називають ……. …...
Функціональною частиною
- Умовне найменування виробу, пристрою, установки, мережі, що застосовується як загальне поняття називають …….
Обєктом.
- Складова частина схеми, що позначає лінію, канал або тракт певного призначення називають ……… ……..
Функціональним колом.
3. Вивчення нового матеріалу. 15 хв.
3.1. Повідомлення теми й мети уроку. (слайд 2)
3.2. Мотивація вивчення нового матеріалу.
Електричні пристрої, які використовуються в народному господарстві мають складну будову. З метою забезпечення їх тривалої експлуатації вони супроводжуються конструкторської докуметацією в яку входить різна кількість електричних схем різного типу, які несуть в собі різну інформацію для монтажу, експлуатації, технічного обслуговування та ремонту пристрою. А для того щоб знати яку інформацію несуть в собі ці схеми треба знати їх типи. Чим ми і займемося на сьогоднішньому уроці.
План вивчення нового матеріалу. (слайд 3)
1. Схеми першої групи.
2. Схеми другої групи.
3. Схеми третьої групи.
4. Схеми четвертої групи.
Хід роботи:
Самостійне вивчення нового матеріалу проводиться в малих активних групах, протягом 10 хв. користуючись інформаційними матеріалами додаток №1.
1 – група опрацьовує інформаційні матеріали №1 та звітує про роботу над питанням «Електричні схеми першої групи» результати роботи заносять в лист – звіт дод. №2 в якому вказують номер групи схем, назву схеми, шифр схеми та її застосування. Після опрацювання поставлених завдань кожна група робить коротку доповідь на 2-3 хв., учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Після доповіді викладач демонструє на слайдах креслення схем та доповнює доповіді учнів 2 хв.
2 – група опрацьовує інформаційні матеріали №2 та звітує про роботу над питанням «Електричні схеми другої групи» т» результати роботи заносять в лист – звіт дод. №2 в якому вказує номер групи схем, назву схеми, шифр схеми та її застосування. Після опрацювання поставлених завдань кожна група робить коротку доповідь на 2-3 хв., учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Після доповіді викладач демонструє на слайдах креслення схем та доповнює доповіді учнів 2 хв.
3 – група опрацьовує інформаційні матеріали №3 та звітує про роботу над питанням «Електричні схеми третьої групи» результати роботи заносять в лист – звіт дод. №2 в якому вказує номер групи схем, назву схеми, шифр схеми та її застосування. Після опрацювання поставлених завдань кожна група робить коротку доповідь на 2-3 хв., учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Після доповіді викладач демонструє на слайдах креслення схем та доповнює доповіді учнів 2 хв.
4 – група опрацьовує інформаційні матеріали №4 та звітує про роботу над питанням «Електричні схеми четвертої групи» » результати роботи заносять в лист – звіт дод. №2 в якому вказує номер групи схем, назву схеми, шифр схеми та її застосування. Після опрацювання поставлених завдань кожна група робить коротку доповідь на 2-3 хв., учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Після доповіді викладач демонструє на слайдах креслення схем та доповнює доповіді учнів 2 хв.
Після опрацювання поставлених завдань кожна група заносить результати роботи групи, доповідача, виставляє оцінки за роботу групи.
4. Закріплення та повторення нового матеріалу. 10 хв.
(слайд 11)
Закріплення вивченого матеріалу здійснюється із використанням інтерактивного методу «Незакінчене речення» та слайдової презентації. При цьому питання вісвічуються на слайді по черзі, а відповіді після кожного питання та отриманої відповіді від учнів.
Учням пропонується продовжити речення:
- Схема для здобуття загального уявлення про виріб, його основні функціональні частини, їх призначення і взаємозв'язок, яка застосовується під час розроблення схем інших типів, а також експлуатації виробу називається ……
Структурна
- Схема для визначення розташування складових частин комплексу та з'єднання їх між собою на місці експлуатації, яка використовується під час ознайомлення з комплексом, контролю та експлуатації називається……
Загальна.
- Схема для визначення відносного розташування складових частин об'єкта на місцевості називається .…..
Розташування і зв’язку
- Схема, що містить елементи і зв'язки різних видів схем одного типу, які стосуються одного виробу називається ……
Комбінована
- Схема для здобуття уявлення про види, методи, засоби та місця з'єднання складових частин виробу, яка застосовується під час розроблення конструкторських документів, монтажу, налагодження, контролю та експлуатації виробу, включаючи його ремонти називається …….
-
- Схема для пояснення процесів, що відбуваються у виробі або його функціональних частинах, яка використовується під час вивчення принципу роботи виробу, монтажу, налагодження, контролю та ремонту виробу називається …
Функціональна
- Принципова схема набула шифр ……..
-
8. Схема підмикань набулв шифр …….
303.
6. Підведення підсумків уроку. 3 хв.
- Аналіз діяльності учнів протягом уроку.
- Аналіз допущених помилок учнями.
- Повідомлення та обґрунтування оцінок.
7. Рефлексія. 3 хв.
- Яку тему уроку ми сьогодні вивчали?
- Що Ви корисного сьогодні дізналися на уроці?
- Що Вам найбільше запам’яталося на уроці?
- Видача домашнього завдання:
Пропоную учням записати в свої зошити домашнє завдання яке вони повинні зробити, (законспектувати в робочі зошити інформацію по всім питаням плану уроку), з листів доповіді груп, з підручника (1) Креслення ст. 180 – 182 сайту, або матеріали сайту www.hppt.podolyanchuk.ucoz.ua.
Слайдова презентація і додатки в архіві при скачуванні
|