Ремонт зчеплення тракторів
План
1. Причини неполадок зчеплення.
2. Ремонт спрацьованих накладок.
3. Ремонт торцевого биття диска.
4. Ремонт натискних важелів.
- Спрацювання і поломка деталей зчеплення виникає при порушенні регулювання в процесі експлуатації. Порушення регулювання відтискних важелів і вільного ходу педалей призводить до збільшення спрацювання накладок, жолоблення і тріщини дисків.
Зчеплення розбирають на універсальних пневматичних стендах ОПР-2827 або ОПР-2157А. При стисканні натискних пружин зчеплення розбирають нарізні з’єднання і звільняють натискні важелі. Фрикційні накладки, які спрацьовані по товщині. заміняють новими. Нові накладки закріплюють за допомогою порожнистих заклепок або приклеюють клеєм ВС-10Т. Головки заклепок у нових накладках повинні утопати на 1,0—1,5 мм.
- Спрацьовані накладки видаляють на токарних верстатах, поверхню диска і накладок зачищають для надання поверхні шорсткості за допомогою наждачного круга з гнучким валом. Потім поверхні знежирюють ацетоном або бензином. Нанесений щіточкою перший шар клею ВС-10Т просушують при кімнатній температурі протягом 10— 15 хв. Так наносять два шари і за допомогою пристрою прикріплюють накладки до диска, який разом з диском розміщують у термошафі і витримують при температурі 180 °С.
- Торцеве биття веденого диска допускається не більш як 1,5 мм у крайніх від центру точках. Правлять диск спеціальною вилочною правкою (рис. 138).
Якщо нерівномірно спрацьовані робочі поверхні ведучих дисків, то їх проточують на токарному верстаті до видалення слідів спрацювання та шліфують.
- Спрацьовані кулачки відтискних важелів наварюють, механічно обробляють і зачищають до потрібного розміру згідно з шаблоном. Деформовані отвори у важелях розвертають під пальці ремонтного розміру.
Складену муфту балансують на стенді. Остаточне регулювання муфти проводять після її встановлення на маховик двигуна, при цьому регулюють зазор (3—4 мм) між кінцями відтискних важелів і підшипником виключення.
|