Тема: Основні несправності газорозподільчих механізмів та їх ремонт
План
Несправності головки циліндрів та їх ремонт.
Несправності клапанних гнізд та їх ремонт.
Несправності клапанів та їх ремонт.
1. Головка циліндрів може мати такі дефекти: тріщини, спрацювання клапанних гнізд, корозійне спрацювання головок із алюмінієвого сплаву, спрацювання різьби, нещільність прилягання доблка циліндрів. Для виявлення тріщин головку блока піддають гідравлічному випробовуванню на стенді. Для випробування отвори в головці боків герметизують заглушками і в середину нагнітаютьводу під тиском до 0,4 МПа, при цьому протягом 3 -5 хв на її поверхні не повинно бути протікань.Тріщини водяної сорочки, які не проходять через отвори для шпильок, ремонтують електродуговим зварюванням, епоксидними клеями або встановлюють латки. Для заварювання тріщин у чавуннихголовках використовують біметалеві електроди. Тріщини в алюмінієвій головці заварюють газовимзварюванням після того, як її нагріли в печі до температури 250 – 300*С.При корозійному зносіалюмінієві головки циліндрів відновлюють так. Пошкоджену поверхню зачищають від слідів корозіїфрезеруванням та знежирюють. Потім головку нагрівають до 60-80*С, на пошкоджену ділянкунаносять епоксидний клей з алюмінієвим чи цементним наповнювачем. Після затвердіння проводять механічну обробку. Спрацьовані нарізні з’єднання ремонтують встановленням перехідних втулок нарізьбі. Жолоблення площини прилягання до блока допускається до 0,15мм. При великому значенніжолоблення площини шліфують. 2. КЛАПАННІ ГНІЗДА спрацьовуються. Залежно від спрацювання гнізд клапанів їхвідновлюють: фрезеруванням або шліфуванням фасок; встановленням нових кілець; фрезеруваннямформи фасок. Для цього використовують спеціальні фрези з кутом різальної кромки 15,45,75*.Післязакінчення фрезерування ширина отриманої робочої фаски повинна бути 2-3 мм. Призаміні КІЛЕЦЬ клапанного гнізда в головці розточують отвір на розмір, при якомутовщина кільця повинна бути 6-8мм, а глибина розточки 8-10 мм. Кільця запресовують врозточені гнізда за допомогою оправки, при цьому нагрівають головку до температури 180*С,а кільця охолоджують в рідкому азоті до 196*С. кріплення кілець у головці надійно забезпечується посадкою з натягом 0,15- 0,25 мм. Після встановлення кільця фрезерують до отримання потрібноїфаски.
УКЛАПАНАХ спрацьовується :Фаски; Тарілки; Стержні по діаметру і торцях. Ці дефектиусувають шліфуванням на верстаті. Для щільного прилягання тарілки клапана до гнізда проводятьпритирання. Для притирання використовують спеціальні алмазні пасти. Перед притиранням клапан встановлюють у напрямну втулку, підключаючи під нього слабку пружину, яка повинна підійматиклапан на висоту 10-15 мм над площиною головки. Притирання проводять до появи суцільноїматової смужки завширшки 1-2 мм. Верхня її межа повинна розміщуватися на 1,5 мм нижче від краю циліндричного пояска. Після притирання якість герметичності перевіряють пневматичним приладом.Стакан приладу встановлюють на верхню площину блока так, щоб тарілка клапана була в серединійого. В стакан грушею нагнітають повітря до тиску 0,400,5 МПа. Зменшення тиску, який визначається манометром, вказує на негерметичність клапана. Клапанний механізм регулюють підчас складання двигуна.