Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
П`ятниця, 19.04.2024, 03:38
Меню сайту

Категорії розділу
Матеріали для учнів [4]
Презентації [4]
Розробки уроків [1]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 498

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Охорона праці » Розробки уроків

    Тема уроку: Промислова електрика. Статична електрика. Атмосферна електрика. Особливості ураження електричним струмом. Вплив електричної енер
    [ Викачати з сервера (108.6 Kb) ] 08.05.2016, 16:09

    Група 12                                               дата проведення ________________

     

    Тема програми: Основи електробезпеки.

     

    План-конспект уроку № 19

     

    Тема уроку: Промислова електрика. Статична електрика. Атмосферна електрика. Особливості ураження електричним струмом. Вплив електричної енергії на організм людини.

     

    Мета уроку:  Сформувати знання про види електрики (яка електрика є промисловою, статичною і атмосферною), виявити особливості ураження людини електричним струмом та його вплив на організм людини;

                      розвинути та сформувати навички раціонального мислення, пізнавальної активності та самостійності, уваги, спостережливості, критичного, аналітичного, логічного та творчого мислення;

    виховувати культуру навчального процесу, поваги до праці, обраної професії, моральних якостей учнів як особистостей, дисципліни, ініціативи.

     

    Тип уроку:    урок засвоєння нових знань.

     

    Вид уроку:   робота в малих активних групах

     

    Дидактичне забезпечення: слайдова презентація №19, аркуші робочого зошита, виробнича ситуація  , відеофільм «Електробезпека», анаграма

     

    Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, проектор

     

    Між предметні зв’язки: електротехніка «Виробництво електроенергії», природознавство «Електрична енергія та її використання», фізика «Електричний струм»

     

    Література: підручник «Основи охорони праці» Л. Е. Винокурова, М. В. Васильчук, М. В. Гаман;

     

    Хід  уроку

    І. Перевірка присутності учнів

     

    ІІ. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                2- 3 хв.

    1.     Повідомлення теми і мети уроку.               Слайд 1 – 2

    1. Мотивація вивчення теми.                            Слайд 3

    Мозковий штурм (2 бали). У чому полягає небезпека використання електрообладнання з пошкодженою ізоляціє провідника?

    • Може виникнути замикання, що приведе до пожежі, а при дотиканні до неізольованого провідника ураження людини електричним струмом.

     

     

    ІІІ. Актуалізація опорних знань                                                                                      (7-8 хв.)

    Метод «Бліц-опитування»

    Викладач: Перед тим як приступити до вивчення нової теми давайте пригадаємо, матеріал попереднього розділу «Основи пожежної безпеки». Зверніть будь ласка увагу на екран і дайте відповіді на дані запитання. За кожну правильну відповідь ви собі в карточку (додаток 4) ставите по 1  балу.

     

    1. Що таке Протипожежний захист у галузі?                                                            Слайд 4

    Протипожежний захист у галузі— комплекс інженер­но-технічних заходів, спрямованих на створення пожежної безпеки об'єктів і споруд.

    2.  Які первинні засоби пожежогасіння?                                                                   Слайд 5
    - внутрішні крани з пожежними рукавами і стов­бурами;
    - вогнегасники пінні, вуглекислотні, порошкові тощо;
    - ящики з піском, бочки з водою;
    - простирадла азбестові, повстяні, брезентові;
    - ручний пожежний інструмент.

    3. Що таке вогнегасник?                                                                                                 Слайд 6
    Вогнегасник — переносний чи пересувний пристрій для гасіння пожеж вогнегасною речовиною, яку він випускає пі­сля приведення його в дію. 
    4. Які бувають вогнегасники?                                                                                       Слайд 7
    Пінні,  повітряно-пінні, вуглекислотні, порошкові, хладонові.
    5. Яких заходів вживають працівники з повідомленням про пожежу?         Слайд 8
    З повідомленням про пожежу працівники вживають заходів щодо її ліквідації та евакуації людей з приміщення, а також заходів щодо посилення охорони об’єкта.

    6. На які групи поділяються вогнегасильні речовини;                                        Слайд 9

    Вогнегасильні речовини бувають:

    ·        Газоподібні (вуглекислий газ, водяна пара);

    ·        Рідкі (вода)

    ·        Тверді (пісок, земля)

    ·        Простирадла (азбестові, повстяні та брезентові)

    7. Що називається процесом горіння?                                                                     Слайд 10

    Горіння – це швидкодіюча хімічна реакція сполучення речовини з окислювачем, яка супроводжується виділенням тепла і випромінюванням світла.

    8. Назвіть, які ви знаєте види процесу горіння?                                                    Слайд 11

    Розрізняють такі види процесу горіння:

    ·        Вибух;

    ·        Спалах;

    ·        Займання;

    ·        Тління;

    ·        Самозаймання;

    ·        Горіння.

    9. Що таке вогнестійкість?                                                                                           Слайд 12

    Вогнестійкість – це здатність конструкцій, матеріалів затримувати поширення вогню. Вимірюється вогнестійкість в годинах. Поділяються на 5 класів.

    10. Назвіть види протипожежних інструктажів.                                                  Слайд 13

    Протипожежні  інструктажі бувають:

    ·        Вступний;

    ·        Первинний;

    ·        Повторний;

    ·        Позаплановий.

    11. Що таке електричний струм?                                                                              Слайд 14

    Електри́чний струм — упорядкований, спрямований рух електрично заряджених частинок у просторі.

    12. Назвіть основні параметри електричного струму?                                      Слайд 15

    Напруга

    Сила струму

    Опір

    13. Які типи електричного струму ви знаєте?                                                       Слайд 16

    Змінний

    Постійний

     

    Узагальнення відповідей учнів.  

     

    IV. Вивчення нового матеріалу: 

          План вивчення нового матеріалу.                                                                        Слайд 17

    1.     Промислова електрика.

    2.     Статична електрика.

    3.     Атмосферна електрика.

    4.     Особливості ураження електричним струмом людини.

    5.     Вплив електричної енергії на організм людини.

     

    • Хід роботи:

    Самостійне вивчення нового матеріалу проводиться в малих активних групах,  протягом 7 хв. користуючись інформаційними матеріалами додаток №3.

     

    1 – група опрацьовує інформаційні матеріали №1 (додаток 3) та звітує про роботу над питанням «Промислова електрика»  результати роботи заносять в лист – звіт дод. №1 в якому вказують сутність електрики та  захист від неї.      Після опрацювання поставлених завдання група робить коротку доповідь на 2-3 хв.,  учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Доповідь учня супроводжується слайдами презентації. Після доповіді викладач при потребі доповнює доповідь учня.

     

     2 – група опрацьовує інформаційні матеріали №2 (додаток 3) та звітує про роботу над питанням «Статична електрика»  результати роботи заносять в лист – звіт дод. №1 в  якому вказують сутність електрики та  захист від неї.      Після опрацювання поставлених завдання група робить коротку доповідь на 2-3 хв.,  учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Доповідь учня супроводжується слайдами презентації. Після доповіді викладач при потребі доповнює доповідь учня.

     

    3 – група опрацьовує інформаційні матеріали №3 (додаток 3) та звітує про роботу над питанням «Природна електрика»  результати роботи заносять в лист – звіт дод. №1 в якому вказують сутність електрики та  захист від неї.      Після опрацювання поставлених завдання група робить коротку доповідь на 2-3 хв.,  учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Доповідь учня супроводжується слайдами презентації. Після доповіді викладач при потребі доповнює доповідь учня.

     

    4 – група  опрацьовує інформаційні матеріали №4 (додаток 3)  та звітує про роботу над питанням «Особливості ураження електричним струмом»  результати роботи заносять в лист – звіт дод. №1 в якому вказують основні визначення з ураження електричним струмом.   Після опрацювання поставлених завдання група робить коротку доповідь на 2-3 хв.,  учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Доповідь учня супроводжується слайдами презентації. Після доповіді викладач при потребі доповнює доповідь учня.

     

    5 – група  опрацьовує інформаційні матеріали №5 (додаток 3)  та звітує про роботу над питанням «Вплив електричного струму на організм людини»  результати роботи заносять в лист – звіт дод. №1 в якому вказують вплив електричного струму на організм людини при її ураженні електричним струмом.   Після опрацювання поставлених завдання група робить коротку доповідь на 2-3 хв.,  учні інших груп фіксують в своїх листах звітах результати роботи групи доповідача. Доповідь учня супроводжується слайдами презентації. Після доповіді викладач при потребі доповнює доповідь учня.

              Після опрацювання поставлених завдань кожна група заносить результати роботи групи, доповідача, виставляє оцінки за роботу групи.

    V. Доповіді учнів.                                                                                                                       12 хв.

    Доповіді учнів супроводжуються слайдовою презентацією.

    1. Промислова електрика                                                                                Слайд 18 – 19

    2. Статична електрика                                                                                  Слайд 20 – 21

    3. Атмосферна електрика                                                                             слайд 22

              4. Особливості ураження електричним струмом людини.                Слайд 23 – 24

               5. Вплив електричної енергії на організм людини.                                 Слайд 25 – 26

     

    V. Перегляд фрагменту відео фільму Електробезпека.                                                   7 хв.

    Слайд 27

    VI. Формування умінь практичного використання отриманих знань                        (3хв.)

           Проводиться у формі фронтального опитування. За кожну правильну відповідь учень отримує по 1 балу.

                                                                                                                              Слайд 28

    1. Які ви знаєте види електрики?
    2. Що називається промисловою електрикою?
    3. Що називаються статичною електрикою?
    4. Що таке промислова електрика?
    5. Яка травма називається електричною?
    6. Чим супроводжується дія електричного струму на організм людини?

     

    VІІ Узагальнення та систематизація отриманих знань (3 хв.)

    Слайд 29

    7.1 Розв’язання анаграми                                                                                               (слайд 30).

    За кожне правильно вгадане слово – 1 бал.

    Рішення анаграми

    Знайти поняття, які вивчили на уроці.

    с

    т

    р

    у

    м

    у

    г

    а

    р

    о

    б

    у

    д

    а

    р

    р

    а

    т

    о

    б

    л

    и

    с

    н

    а

    п

    з

    н

    а

    к

    о

    п

    к

    у

    р

    а

    ж

    д

    і

    я

    к

    і

    а

    в

    к

    а

    е

    н

    н

    я

     

     

    Відповіді: струм, блискавка, опік, удар, напруга, знак, дія, ураження, робота.

    Ціна правильно вгаданого слова – 1 бал.

     

    7.2 Розв’язання проблемної ситуації.                                                                   Слайд 31

    Робітники виконували польові роботи. Від грозового дощу вони сховалися під високим деревом на краю поля. При черговому спалаху блискавки 5 чоловік було вражені блискавкою, 3 з них потребували лікарської допомоги. Які види травм отримали люди? Які вони допустили порушення поведінки під час грози?

    Правильне рішення ситуації оцінюється у 2 бали.

    VІІІ. Підсумок заняття                                                                                                              (1 хв.)

    Аналіз діяльності учнів протягом уроку.                                                                Слайд 32

    За заняття учень може набрати максимально 20 балів. При виставлені оцінок потрібно користуватися рейтинговою таблицею:

    Набрані бали

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    13

    14

    15

    16

    17

    18

    19

    20

    Оцінка

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

     

    Аналіз допущених помилок учнями.

     

    ІХ.  Рефлексія.                                                                                                                            3 хв.

    1. Яку тему уроку ми сьогодні вивчали?

               Подальша рефлексія проводиться із використанням прийому «Кольорова феєрія». Для цього на робочих столах малих активних груп лежать кольорові стіки: зеленого кольору; жовтого кольору; червоного кольору.

    1. Якщо матеріал уроку вам був зрозумілий підніміть зелений стік; якщо дещо незрозуміло підніміть жовтий стік, якщо вам складно було на уроці підніміть червоний стік.
    2. Прошу оцінити урок за допомогою стіків. Якщо урок вам сподобався підніміть зелений стік; урок сподобався в цілому підніміть жовтий стік, урок не сподобався – червоний стік.

     

     

    Х.  Домашнє завдання (1 хв.)                                                                                           Слайд 33

    • Вивчити тему з підручника (1) Охорона праці  ст. 76 – 79, або матеріали сайту www.hppt.podolyanchuk.ucoz.ua.
    • Записати захист від видів електриків у робочий аркуш;
    • *Скласти кросворд за вивченою темою.
    Категорія: Розробки уроків | Додав: vovan | Теги: розробка уроку з Охорони праці Види
    Переглядів: 1871 | Завантажень: 41 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0