Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Вівторок, 16.04.2024, 10:33
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 498

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » Розробки уроків

    Загальні відомості про газорозподільчий механізм.
    [ Викачати з сервера (668.0 Kb) ] 02.12.2013, 19:38

    Тема: Загальні відомості про газорозподільчий механізм.

    План

    1.     Призначення газорозподільного механізму.

    2.     Види конструкцій газорозподільчого механізму.

    3.     Загальна будова ГРМ дизеля.

    4.     Принцип роботи ГРМ дизеля.

    5.     Фази газорозподілу.

     

    1.     У чотиритактних двигунах застосовується механізм розподілу клапанного типу, який  забезпечує впуск повітря або пальної суміші і випуск відпрацьованих газів через впускні й випускні клапани.

     

    2.     За конструкцією клапанні механізми газорозподілу бувають з нижнім (у блоці циліндрів) або верхнім (у головці блока) розміщенням клапанів.

       У дизельних двигунах застосовується тільки верхнє розміщення клапанів, а в карбюраторних зустрічається як верхнє, так і нижнє. Застосування верхнього розміщення клапанів у дизельних двигунах пояснюється тим, що при такій конструкції клапанного механізму можна створити невелику

     камеру згоряння, яка дає можливість забезпечити високий ступінь стиску, при якому може відбуватися робочий процес дизеля.

      У двотактних двигунах газорозподіл може здійснюватись двома способами:

     1) впуск у циліндр пальної суміші і випуск відпрацьованих газів через вікна в гільзі, які відкриває і закриває поршень двигуна;

    2) впуск повітря в циліндр через вікна в гільзі, що їх відкриває і закриває поршень, а випуск відпрацьованих газів за допомогою клапанного механізму.

     

    3. Механізми газорозподілу тракторних рядних двигунів загалом подібні за будовою. Різняться механізми тільки будовою окремих деталей, розмірами і кріпленням на двигуні.

       Механізм газорозподілу складається з розподільних шестерень, розподільного вала, штовхачів, штанг, коромисел 16 з регулювальними гвинтами, впускних  і випускних  клапанів, клапанних пружин  з деталями кріплення і напрямних втулок 30.

     

    Рис. 23. Механізм газорозподілу двигуна СМД-14:

     1— шестірня розподільного вала; 2— фланець вала; З— підп'ятник; 4— штифт; 5— втулка опорної шийки розподільного вала; 6 — штовхач; 7 — штанга; 8 — впускний клапан; 9 — випускний клапан; 10 — рукоятка механізму декомпресії; 11 — тяга; 12 — важіль; 13 — вісь; 14 — валик механізму декомпресії; 15 — стояк осі коромисла; 16 — коромисло; 17 — пружина осі коромисла; 18 — вісь коромисел; 19 — регулювальний гвинт; 20; 25 і 28 — опорні шийки розподільного вала; 21; 24 і 27 — випускні кулачки; 22 і 26 — впускні кулачки; 23 — розподільний вал; 29 — пружина клапана; ЗО — напрямна втулка; 31 — шестірня привода паливного насоса; 32 — проміжна шестірня; 33 —

     шестірня масляного насоса; 34 — шестірня колінчас того вала; 35 — шестірня привода масляного насоса; 36 — шестірня привода гідравлічного насоса; 37 —шестерня приводу розподільного вала.

     

    4.  Працює механізм газорозподілу так. Під час обертання колінчастого вала рух через шестірні передається на розподільний вал, кулачки якого у певній послідовності набігають на штовхачі і піднімають їх разом з штангами. Штанги повертають коромисла, які короткими плечами натискують на клапани і відкривають впускний або випускний отвори шестірня розподільного вала. в головці блока. Під час відкривання клапана пружина його стискається. Якщо ж кулачок почне сходити з штовхача, пружина поступово розтискується і притискує клапан до гнізда, повертаючи при цьому коромисло і переміщуючи штангу і штовхач у початкове положення.

      Дещо інша схема передачі зусилля від кулачків розподільного вала на штанги у двигуні ЯМЗ-238НБ. Важільний штовхач 6 (рис. 24) посаджений на порожнисту вісь 1, встановлену у блок-картері над розподільним валом 7. Протилежний кінець штовхача нижньою частиною прилягає до кулачка, а у верхню частину вставлена штанга 2. Коли кулачок набігає на штовхач, він, повертаючись навколо осі, переміщує штангу вгору, внаслідок чого повертається коромисло і відкриває клапан.

     Найбільша величина відкриття клапана буде тоді, коли штовхач буде на вершині кулачка. При дальшому обертанні розподільного вала штовхач сходить з кулачка, а клапан під дією пружини піднімається в гніздо і щільно закриває отвір у головці циліндра. Так робота механізму газорозподілу повторюється.

        Оскільки робочий процес чотиритактного двигуна відбувається за два оберти колінчастого вала, або за чотири такти, протягом яких впускний і випускний клапани відкриваються тільки по одному разу, розподільний вал незалежно від кількості циліндрів повинен обертатися з швидкістю, у два рази меншою від швидкості обертання колінчастого вала. Це забезпечується тим, що шестірня розподільного вала має у два рази більше зубців, ніж на шестірні колінчастого вала.

     

    5. Фази газорозподілу. Раніше зазначалося, що впускний і випускний клапани чотиритактного двигуна відкриваються і закриваються тоді, коли поршень знаходиться у верхній або нижній мертвих точках. В дійсності ж у тракторних двигунах для кращого наповнення циліндра повітрям і для кращого очищення

     циліндра від відпрацьованих газів моменти відкриття і закриття впускних і випускних клапанів не збігаються з положенням поршнів у мертвих точках, в результаті чого процес впуску і випуску триває більше одного ходу поршня (рис. 28).    Періоди від моменту відкриття клапанів до моменту їх закриття, виражені в градусах повороту колінчастого вала, називають фазами газорозподілу.

       Випускний клапан починає відкриватись у кінці робочого ходу, тобто раніше, ніж поршень дійде до нижньої мертвої точки. Передчасний випуск газів із циліндрів двигуна необхідний для зменшення протитиску газів на поршень під час виштовхування їх. З метою використання відсмоктувальної дії відпрацьованих газів для поліпшення очищення циліндра випускний клапан закривається після приходу поршня у верхню мертву точку.

     

     

    Рис. 28. Діаграма фаз газорозподілу двигуна СМД-14:

     1 і 2 — відповідно моменти відкриття і закриття впуск-

     ного клапана; 3 14 — відповідно моменти відкриття

     і закриття випускного клапана; 5 — тривалість пері-

     оду впуску; 6 — тривалість періоду випуску.

     

     

       Впускний клапан для поліпшення наповнення циліндра свіжим повітрям починає відкриватись до приходу поршня у верхню мертву точку, тобто в кінці такту випуску. Впускний клапан закривається, як правило, після переходу поршнем нижньої мертвої точки. Це дає змогу поліпшити наповнення циліндра свіжим повітрям під впливом інерційного руху його в циліндрі. Таким чином у сучасних тракторних двигунах має місце перекриття клапанів, тобто в певний момент одночасно відкриті як впускний, так і випускний клапани. При цьому потоки газів не перемішуються тому що процес перекриття короткочасний, а потік повітря і відпрацьовані гази мають велику інерцію.

    Категорія: Розробки уроків | Додав: vovan | Теги: фази газорозподілу, призначення газорозподільчого механ, загальна будова, принцип роботи механізму
    Переглядів: 2802 | Завантажень: 103 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0