Група № 22 дата проведення __________________
Тема програми: Двигуни.
Тема уроку: Розбирання, збирання та технічне обслуговування кривошипно-
шатунного механізму двигунів.
Мета уроку: а) навчальна:
- закріпити на практиці теоретичні знання будови кривошипно- шатунного механізму тракторних двигунів;
- сформувати та виробити уміння самостійно використовувати знання, навички;
- оволодіти навичками розбирання і складання деталей КШМ;
- відпрацювати навички складанню деталей КШМ;
- навчитись розрізняти деталі різних двигунів;
б) розвивальна:
- активізувати розумову діяльність учнів;
- формування прийомів мислення: аналіз – порівняння – узагальнення – висновок;
- розвиток уваги, спостережливості, логічного мислення;
- розвиток пізнавальних можливостей, самостійності;
в) виховна:
- виховувати старанність в роботі;
- прищеплювати почуття відповідальності.
Тип уроку: закріплення і удосконалення знань та умінь учнів.
Методи та прийоми проведення уроку: лабораторно-практичне заняття.
Дидактичне забезпечення: робочий зошит, плакати КШМ двигунів Д – 240, Д – 65Н, СМД – 18, А – 41, інструкційні карти, відео фільм «Кривошипно-шатунний механізм».
Матеріально-технічне забезпечення: проектор, комп’ютер, двигуни в зборі СМД – 62, Д – 240, Д – 37Е, А – 41, кран-балка, стенд для ремонту двигунів, комплекти інструментів.
Міжпредметні зв’язки: фізика «Тертя».
Перелік знань та умінь: будови КШМ тракторних двигунів, можливості з’ясування причин неполадок, та здійснення розбирання і складання КШМ тракторних двигунів.
Хід уроку
І. Організаційна частина: 5 хв.
- Перевірка наявності учнів;
- Перевірка готовності учнів до уроку;
- Допуск з охорони праці.
ІІ. Актуалізація знань учнів: 15 хв.
- Повідомлення теми і програми уроку;
- Перевірка опорних знань, умінь учнів, необхідних для виконання лабораторно-практичної роботи, для цього учням пропонується дати відповіді на слідуючі питання:
- Для чого призначений КШМ?
- З яких основних деталей складається КШМ двигуна?
Два наступних питання учні дають із використанням інтерактивного методу «Мікрофон». Для цього найкраще підготовлений учень виходить до дошки і на плакаті показує названі учнями складові частини. Перший ряд називає нерухомі деталі, а другий ряд – рухомі деталі КШМ.
- Назвіть та покажіть на плакаті нерухомі деталі КШМ?
- Назвіть та покажіть на плакаті рухомі деталі КШМ?
- Назвіть, які ви знаєте основні неполадки КШМ та їх характерні признаки?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. 5 хв.
- Цільова установка лабораторно-практичного заняття;
- Пояснення основних правил користування інструкційними картами;
- Пояснення послідовності виконання лабораторно-практичної роботи.
ІV. Самостійна робота учнів. 55 хв.
- Видача завдань учням для виконання лабораторно-практичної роботи;
- Контроль викладачем правильності виконання учнями завдань;
- Індивідуальна робота з учнями;
- Контроль за дотримання учнями правил охорони праці.
V. Підведення підсумків. 10 хв.
- Аналіз виконання роботи і допущених помилок;
- Оцінювання роботи;
- Домашнє завдання: Повторити пройдений матеріал.
|