Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Вівторок, 26.09.2017, 08:34
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 382

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    СПОСОБИ ПОЛІПШЕННЯ ТЯГОВО-ЗЧІПНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ КОЛІСНИХ ТРАКТОРІВ. ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ХОДОВОЇ ЧАСТИНИ
    [ Викачати з сервера (15.4Kb) ] 28.09.2014, 20:21

    СПОСОБИ ПОЛІПШЕННЯ ТЯГОВО-ЗЧІПНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ КОЛІСНИХ ТРАКТОРІВ.

    ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ХОДОВОЇ ЧАСТИНИ

    План.

    1. Необхідність підвищення тягово-зчіпних властивостей трактора.
    2. Способи поліпшення тягово-зчіпних властивостей тракторів.
    3. Операції технічного обслуговування за ходовою частиною.

     

    1. Під час руху трактора з навантаженням під дією грунтозачепів ведучих коліс, ґрунт деформується і дещо переміщується. Колеса при цьому проковзують, що призводить до зниження швидкості трактора і збільшення затрат енергії на кочення трактора. Це явище називають буксуванням, воно дуже шкідливе, оскільки знижується виробіток тракторного агрегату, збільшуються витрати палива, руй­нується структура ґрунту тощо.

    Щоб зменшити буксування і покращити економічні показники трактора, здійснюють певні заходи і використовують різні пристрої.

     

    1. Застосування шин із широким профілем і додаткових коліс. Для зниження буксування ведучих коліс трактора під час роботи на зволожених або легких ґрунтах застосовують шини із широким профілем або додаткові колеса.

    Додаткові колеса закріплюють за допомогою спеціальних при­строїв, які установлюються на шпильки кріплення основних коліс.

    Зміна тиску повітря в шинах. Тиск повітря в шинах — одна із важливих умов, які впливають на. буксування ведучих коліс. При зниженні тиску збільшується деформація шин, а відповідно і площа контакту коліс із ґрунтом, що покращує їх зчеплення.

     

    На вологих і легких ґрунтах необхідно працювати зі зниженим ти­ском повітря в шинах. Проте знижувати тиск дозволяється тільки до меж, рекомендованих заводом-виготівником шин. З переходом трак­тора на твердий ґрунт тиск повітря необхідно збільшити до норми.

    Начіплювання додаткових вантажів на диски коліс. Цей спосіб застосовують в універсально-просапних і деяких спеціальних трак­торах. Якщо трактор працює з боронами, сівалками та іншими ма­шинами і знаряддями, то вантажі закріплюють на праві і ліві колеса.

    У тому випадку, коли трактор працює на оранці, через те, що йо­го праве колесо рухається по дну борозни, а сам він нахилений вправо, відстань від проекції центру ваги трактора на ґрунт до пра­вого колеса менша, а до лівого — більша. В результаті зчіпна сила правого колеса менша, а до лівого — більша. Якщо прийняти до ува­ги і ту обставину, що ліве колесо рухається по легкому ґрунті, де ко­ефіцієнт зачеплення менше, а праве — по щільному дну борозни, де коефіцієнт зчеплення більший, то для збільшення зчіпної сили трактора необхідно додаткові вантажі з правого колеса переставити на ліве (трактори МТЗ-80, МТЗ-82, Т-40, Т-40А) або начепити на ліве колесо додатковий вантаж (трактор ЮМЗ-6АКЛ).

    Заповнення камер шин ведучих коліс рідиною. Якщо камеру ведучого колеса з шиною розміром 330-965 (12-38) заповнити на 3/4 водою, то маса колеса збільшиться на 170 кг, а розміром 18,4-30 — на 200 кг.

    При температурі повітря нижче +5°С замість води заливають водний розчин хлористого кальцію, який складається з 25 частин хлористого кальцію і 75 частин води. Температура замерзання тако­го розчину -32°С.

    Закріплення на рамі трактора додаткового вантажу (баласту).

    Такий спосіб збільшення зчіпної сили застосовують на тракто­рах загального призначення з двовісними причепами, у яких на рамі можна встановити платформу і покласти на неї вантаж масою 1000...1500 кг. Це дає позитивний результат і при роботі трактора з причіпними сільськогосподарськими машинами. За результатами спеціальних досліджень з трактором Т-150К, закріплення вантажу ефективне тільки на ущільнених ґрунтах, виробіток при цьому зро­стає на 5...10 %, а витрата палива зменшуються на 3... 15%.

    При виконанні трактором робіт, що потребують великих тяго­вих зусиль (оранка, глибока культивація тощо), зчіпну вагу, що діє на ведучі колеса (масу трактора), збільшують за допомогою ме­ханічного довантажувана ведучих коліс, встановленого на тракто­рах Т-40 і ЮМЗ-6АКЛ, та гідравлічного збільшувача зчіпної ваги — на тракторах МТЗ-80, МТЗ-82.

    За допомогою цих пристроїв зчіпна вага трактора зростає за ра­хунок перенесення частини ваги начіпного знаряддя на вісь веду­чих коліс.

     

    1. Ходова частина трактора працює в умовах вологого і сухого ґрунту при цьому інтенсивно спрацьовуються всі її складові части­ни. До основних показників технічного стану ходової частини колісного трактора належать: тиск повітря в шинах, стан грунтоза- чепів, сходження напрямних коліс,і величина зазорів у сполучен­нях поворотних цапф і підшипників напрямних коліс. До основних показників технічного стану ходової частини гусеничного трактора відносять: натяг гусеничних ланцюгів, спрацювання ланок гусениці і зубців ведучих коліс, зазори в підшипникових вузлах, спрацюван­ня і стан напрямних коліс, опорних і підтримуючих котків.

    При ЩТО очищають колеса та їх шини від пилу і бруду, огляда­ють їх і усувають недоліки, перевіряють також, чи не витікає мастило.

    При ТО-1 перевіряють і при необхідності регулюють тиск повітря в шинах, підтягують зовнішнє кріплення тягарів, дисків і маточин коліс. Змащують підшипники поворотних цапф, перевіря­ють рівні масла у вузлах ходової частини гусеничних тракторів (опорних 1 підтримуючих котках, напрямних колесах тощо) згідно із схемою мащення і доливають до необхідних рівнів.

    При ТО-2 перевіряють і при необхідності регулюють сходження напрямних коліс, підшипники шворнів поворотних кулачків перед­нього мосту, осьовий зазор підшипників напрямних коліс. Перевіря­ють і підтягують всі зовнішні кріплення. Особливу увагу необхідно звернути на гайки опорних котків і осей коливання в каретках підвіски, напрямних коліс і підтримуючих роликів. Перевіряють і при необхідності регулюють натяг гусениць (Ь = 40...60 мм) та шплінту­вання пальців.

    При ТО-3 перевіряють спрацювання шин, усувають пошкодження або міняють шину. Перевіряють і регулюють підшипники напрямних коліс і опорних котків, осьове переміщення кареток підвіски, а також спрацювання гусеничного ланцюга, шаг і профіль зубців ведучих зіро­чок, при потребі — переставляють місцями гусениці і ведучі зірочки.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: способи поліпшення тягово-зчіпних в, операції технічного обслуговування
    Переглядів: 1472 | Завантажень: 43 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0