Роздавальна коробка передач трактора МТЗ – 82
План.
1. Призначення роздавальної коробки.
2. Будова роздавальної коробки.
3. Принцип роботи роздавальної коробки трактора.
- Роздавальна коробка трактора МТЗ-82 служить для передачі моменту, що передається, від коробки передач до переднього провідного моста. З її допомогою здійснюється автоматичне або примусове включення і виключення переднього моста. Передавальне число роздавальної коробки 0,866.
- Роздавальна коробка (мал. 1) є одноступеневий шестеренчастим редуктором з роликовою муфтою вільного ходу однобічної дії і механізмом, який може відключати, включати і блокувати муфту вільного ходу. Розташована коробка в окремому корпусі 6, який встановлюється на двох штифтах і кріпиться болтами до люка коробки передач з правою сторони.
Шестерня 7 роздавальної коробки знаходиться в постійному зачепленні з проміжною шестернею 2, яка змонтована на осі 3 у відсіку коробки передач, і, у свою чергу, постійно сполучена з шестернею. 1 вторинного валу коробки передач. Завдяки цьому шестерня 7 роздавальної коробки на всіх передачах синхронно підключає в роботу передній провідний міст, коли спрацьовує муфта вільного ходу або коли її блокують примусово.
Шестерня 7 виконана як одне ціле із зовнішньою провідною обоймою муфти вільного ходу і внутрішнім зубчатим вінцем для примусового блокування. У профільних пазах цієї шестерні розташовано вісім заклинюючих роликів 16, подпружиненних штифтами 24. Штифти і пружини 25 встановлені в свердління шестерні і закриваються в них пробками.
Внутрішня ведена обойма 17 муфти вільного ходу встановлена на валу 11 роздавальної коробки і може обертатися відносно валу.
У обоймі 17 зроблений внутрішній вінець, за допомогою якого вона може з'єднуватися із зубчастою муфтою 8, посадженою рухливо на шліцах валу 11. Зовнішня шестерня 7 може провертатися відносно внутрішньої обійми 17 на підшипниках зворотів шестерні 7 і обійми 17 роликів заклинюються, об'єднуються в одне ціле шестерню 10 і обійму 17, і тим самим автоматично підключають передній міст в провідний режим роботи.
- Режим роботи з автоматичним включенням переднього моста є основним. Примусове включення переднього моста використовується у разі потреби при русі заднім ходом, а також в умовах тривалої і непреривної роботи переднього моста при великому буксуванні трактора, наприклад, на оранці і суцільній культивації, для розвантаження і підвищення терміну служби муфти вільного ходу. У атом випадку зубчаста муфта 8 вводиться в зачеплення з внутрішніми зубами шестерні 7 і блокує муфту вільного ходу, жорстко сполучаючи шестерню 7 з валом 11.
Якщо передній міст включений примусово, то дія гальм задніх коліс поширюється і на передніх. Тому для підвищення ефективності гальмування і безпеки можна використовувати примусове включення переднього моста при роботі на слизьких дорогах і крутих схилах.
На сухих дорогах, особливо при транспортних переїздах з навішеними ззаду машинами, потрібно обов'язково відключати передній міст. Це понизить знос шин і витрату палива, а також підвищить термін служби муфти вільного ходу і приводу. Управляється роздавальна коробка зубчастою муфтою 8, яка, переміщаючись за допомогою вилки 12 на шліцах валу 11, може займати три фіксованих положеннях: муфта вільного ходу відключена (нижнє положення упору 22), включена (положення упору 22 у вирізі А стійки 21), заблокована (положення упору 22 у вирізі Б стійки 21). Управління зубчастою муфтою здійснюють за допомогою тяги 20 і рукоятки 23, яка виведена в кабіну. Зусилля від тяги передається зовнішньому важелю 18, закріпленому за допомогою штифта на поворотному валику. Внутрішній важіль 13, приварений до валика, повертає вилку 12, яка заходить в кільцевий паз зубчастої муфти 8 і переміщає її в необхідне положення.
|