Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Субота, 25.11.2017, 14:26
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 386

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Основні несправності системи живлення двигуна та догляд за нею
    [ Викачати з сервера (23.3Kb) ] 17.02.2014, 19:58

    Основні несправності системи  живлення двигуна та догляд за нею

    План

    1.     Основні неполадки системи живлення.

    2.     Операції ТО за системою живлення.

     

    1.                   Під час експлуатації тракторів у системі живлення виникають несправності, які порушують нормальну роботу дизеля і призводять до збільшення витрати палива.

     До несправностей належать: підтікання палива, неможливий або утруднений пуск і ненормальна робота двигуна.

            Підтікання палива може статись внаслідок нещільного приєднання паливопроводів накидними гайками, штуцерами і порожнистими болтами до приладів системи живлення, внаслідок пошкоджень паливопроводів, ущільнювальних прокладок або паливних баків.

           Дизель не можна пустити тоді, коли закритий роздавальний кран або нема палива в баку, забруднені паливні фільтри, зібралося повітря в паливопроводах, фільтрах або головці паливного насоса, нещільно прилягають клапани  підкачувального насоса або зламана пружина нагнітального клапана, порушене регулювання насоса, заїдають голки розпилювачів форсунок, зламана пружина форсунки, забруднений повітроочисник.

            Утруднення пуску двигуна може статись внаслідок недостатньої швидкості обертання колінчастого вала, а також внаслідок несправності пускового пристрою. Для виявлення причин димного випуску треба звернути увагу на колір диму. Чорний дим свідчить про забруднення повітроочисника, пізнє впорскування палива, несправності форсунок, низьку якість палива. Якщо в піддоні повітроочисника буде підвищений рівень масла, воно засмоктуватиметься з повітрям у камеру згоряння. У цьому разі відпрацьовані гази матимуть синій відтінок.

            Двигун не розвиватиме нормальної потужності, якщо в циліндри подаватиметься недостатня кількість палива, або буде низька ефективність його згоряння. Недостатня кількість палива може бути викликана перебоями в роботі приладів системи низького тиску, а також незадовільним станом паливного насоса, неправильним встановленням насоса або порушенням його регулювання.

               Нестійка робота двигуна спостерігається головним чином тоді, коли подача палива в циліндри не відповідає навантаженню двигуна, коли паливо подається з перебоями, а також при порушенні регулювання механізму керування подачею палива та при несправному регуляторі. Для забезпечення тривалої безперебійної роботи дизеля треба додержувати правил догляду за кожним приладом системи живлення відповідно до вказівок заводу-виготівника.

    2.             Догляд за повітроочисником. Під час догляду за повітроочисником періодично перевіряють його кріплення, герметичність усіх місць з'єднань (від повітрозабірника до впускної труби) і рівень масла в піддоні, а також   замінюють   масло  і   промивають фільтруючий елемент і піддон дизельним паливом.

           Після зливання масла і промивання піддону, у піддон наливають до мітки на корпусі свіже або відстояне і профільтроване відпрацьоване масло, яке застосовувалось для мащення двигуна. Зимою масло треба розріджувати дизельним паливом, тобто заливати в піддон 2/3 дизельного масла і 1/3 дизельного палива (за об'ємом).

     Періодичність промивання касет циклонного повітроочисника залежить від ступеня запилення повітря. Касети промивають через 60 год, якщо двигун працює в нормальних умовах, і через 25—ЗО год, якщо двигун працює в умовах підвищеної запиленості повітря.

          Догляд за впускними і випускними трубопроводами полягає в періодичній перевірці їхнього стану та підтягуванні кріплень. Для забезпечення безперебійної роботи турбокомпресора треба стежити за його кріпленням і показами манометра. Якщо тиск масла в системі мащення турбокомпресора менший як 2,5 кгс/см2 при нормальному числі обертів колінчастого вала двигуна, треба замінити фільтруючий елемент масляного фільтра.

       Догляд за паливним баком полягає в періодичному видаленні з нього осадів та в промиванні його. Кришку бака і сітчастий фільтр заливної горловини промивають дизельним паливом. Для цього кришку треба розібрати і вийняти фільтруючу набивку.

     Прочистити отвір у кришці, через який порожнина бака сполучається з атмосферою, і промити набивку і деталі кришки. Після цього набивку розпушити, змочити дизельним маслом і скласти кришку.       Бак можна промивати безпосередньо на тракторі або після зняття його з трактора. Якщо бак промивають на тракторі, для цього закривають роздавальний кран і зливають паливо через зливний кран. За допомогою заправного насоса промивають дизельним паливом порожнину бака через заливну горловину доти, поки із зливного крана не почне виходити чисте паливо.

           Паливний бак рекомендується заправляти паливом в кінці робочого дня. Це зменшує конденсацію водяної пари з повітря всередині бака, а залите паливо трохи відстоїться під час перерви в роботі.    В бак можна заливати тільки те паливо, яке відстоювалося не менше як 48 год. Якщо паливний бак доводиться заправляти з відра, на лійку з сіткою треба покласти шовкове полотно, фланель або сукно ворсистою поверхнею в бік нефільтрованого палива. Перед заправлянням бака пробку заливної горловини і місце біля неї необхідно очистити від пилу. Заправний інвентар, призначений для заливання палива, забороняється застосовувати для заливання води або масла. Зберігати заправний інвентар треба в чистому пилонепроникному ящику.

           Для того щоб у систему живлення не потрапляли грязь, вода і повітря, не рекомендується витрачати з бака все паливо (в баку повинно залишатися завжди не менш як 20% палива). Перед пуском двигуна з паливного бака через зливний кран треба спустити відстій (3—5 л) при закритому роздавальному крані. Відстій зливають у чисту посудину і залишають відстоюватися протягом 48 год. Після цього паливо з верхньої частини посудини можна заливати в паливний бак.

            Вода може потрапити в паливо як у процесі заправки баків, так і в процесі конденсації вологи повітря, що є над паливом у баку. При зниженні температури вода замерзає, лід потрапляє у фільтри і може їх повністю забити, коли двигун ще не прогрітий. Крім того, при потраплянні води на тертьові поверхні прецизійних пар паливного насоса, на них утворюється наліт, який погіршує їх мащення і зменшує величину робочого зазора. Внаслідок цього опір переміщенню плунжерів збільшується і вони можуть зависнути в гільзах. Якщо в паливі є вода і двигун кілька днів не працюватиме, на поверхнях плунжерних пар паливного насоса, а також на поверхнях нагнітальних клапанів і розпилювачів форсунок може виникнути корозія.

         Наявність навіть незначної кількості води в паливі можна визначити, якщо до проби палива добавити кристали марганцевокислого калію. Якщо води в паливі немає, колір палива не зміниться, тому що кристали в дизельному паливі не розчиняються. Якщо ж у паливі є вода, його колір зміниться на рожевий. На тракторах С-100, Т-100М, МТЗ-50 та інших встановлені паливні баки з пристроєм для автоматичної заправки паливом.

              Догляд за паливопроводами. В процесі експлуатації тракторів треба оглядати паливопроводи і, якщо буде виявлене підтікання палива в місцях з'єднань, підтягувати накидні гайки, штуцери, порожнисті болти і замінювати непридатні ущільнювальні прокладки. Для забезпечення нормальної роботи пластмасових паливопроводів необхідно стежити за тим, щоб вони не стикалися з іншими деталями трактора. Під час монтажу й демонтажу трубок не можна допускати різких перегинів. Під час затягування порожнистого болта потрібно притримувати кільцевий наконечник за стальну втулку. Трубки під час експлуатації двигуна в холодну пору року треба прогрівати тільки ганчірками, змоченими гарячою водою. Пластмасові трубки при низькій температурі стають крихкими, а тому не дозволяється ударяти по них, а також різко перегинати.

             Догляд за фільтрами грубої очистки палива полягає в тому, щоб періодично зливати відстій і промивати фільтруючий елемент і деталі фільтрів. Перед зливанням відстою необхідно очистити від грязі й пилу зовнішні поверхні фільтра, закрити роздавальний кран паливного бака, відкрутити пробку для випускання повітря і нижню пробку зливного отвору. Відстій зливати доти, поки через зливний отвір почне витікати чисте паливо. Після видалення відстою треба закрутити пробку, відкрити роздавальний кран і заповнити фільтр паливом. Після того як стакан фільтра буде заповнений паливом, потрібно закрутити пробку отвору для випускання повітря.

         Догляд   за   підкачувальним   насосом. Зменшення або повне припинення подачі палива насосом можна виявити за інтенсивністю витікання палива при короткочасному ослабленні кріплення трубки, по якій паливо надходить до фільтра тонкої очистки. Недостатня інтенсивність витікання палива вказує на несправність насоса. Основними причинами можуть бути: поломка пружини поршня, нещільність прилягання впускного і нагнітального клапанів.

     Для усунення несправностей насос потрібно розібрати. Зламану пружину слід замінити новою, а клапани промити в чистому дизельне му паливі.    

    Догляд за фільтрами тонкої очистки палива полягає в тому, щоб періодично спускати відстій з їхніх корпусів, промивати і замінювати фільтруючі елементи. Перед спусканням відстою необхідно очистити фільтр від пилу і грязі, відкрити продувні вентилі, закриги роздавальний кран паливного бака, відкрутити пробку зливного отвору. Відстій треба зливати доти, поки почне витікати чисте паливо. Після зливання відстою треба закрутити пробку зливного отвору, відкрити роздавальний кран і заповнити фільтри паливом.

          В процесі роботи двигуна фільтруючий елемент засмічується, внаслідок чого зменшується його пропускна спроможність, а отже, й подача палива, що призводить до зниження потужності дизеля. Для збільшення пропускної спроможності фільтруючих елементів їх промивають або замінюють новими. Послідовність промивання фільтрів описана в роботі 8. Строк служби фільтруючого елемента

     значною мірою залежить не тільки від своєчасного промивання, а й від чистоти палива.

           Якщо в системі живлення є манометр, фільтруючі елементи слід замінювати тоді, коли стрілка поступово переміщується з робочого діапазону в неробочу зону, яка має позначку червоного кольору. Якщо фільтруючий елемент виготовлений з бавовняної пряжі, після першого його засмічення змотують з кожного елемента один шар нитки і знімають верхній шар паперу під ним, після цього фільтруючий елемент можна знову використати для роботи. При повторному засміченні фільтруючий елемент замінюють новим. Слід мати на увазі, що таким способом відновлення можна користуватися тільки тоді, коли немає запасних фільтруючих елементів.

          Для заміни фільтруючого елемента треба добре обтерти корпус фільтра, закрити роздавальний кран паливного бака і, притримуючи ключем штуцер 2 відкрутити болт 16 і зняти корпус 8 разом з фільтруючим елементом. Промити корпус у чистому дизельному паливі, вставити в нього новий фільтруючий елемент і прикріпити до кришки фільтра. Після складання фільтра відкрити роздавальний кран і заповнити систему паливом.

       Догляд за паливним насосом. Деталі паливного насоса виготовлені з великою точністю. Оскільки між деталями дуже малі зазори, насос потребує старанного догляду. Під час експлуатації тракторів треба стежити за рівнем масла в картері насоса, періодично замінювати масло, стежити за кріпленням насоса на двигуні, а також періодично перевіряти регулювання і регулювати насос.    

       Для перевірки рівня масла в корпусі насоса необхідно очистити від пилу і грязі пробку заливного отвору, відкрутити її і перевірити рівень. Якщо рівень нижче кромки заливного отвору, потрібно долити масло. Якщо ж у корпусі насоса масла більше норми (так може статись внаслідок просочування палива через нещільності плунжерних пар), необхідно злити надлишок масла, а при значному розрідженні його замінити свіжим. Замінювати масло в корпусі насоса треба відразу після зупинки двигуна, коли механічні частинки, що є в маслі, ще не осіли, а масло має знижену в'язкість. Для спускання масла необхідно відкрутити пробку зливного і заливного отворів. Для повного видалення відпрацьованого масла з поверхонь деталей, а також для видалення відкладів внутрішню порожнину корпуса після спускання масла періодично промивають. Для цього в корпус заливають до нормального рівня дизельне паливо і прокручують колінчастий вал за допомогою пускового двигуна, або стартера, або за допомогою пускової рукоятки протягом 2— З хв при виключеній подачі палива. Після цього дизельне паливо зливають і в корпус насоса заливають масло до нормального рівня. Так само промивають і корпус регулятора обертів колінчастого вала двигуна.    Якщо під час роботи двигуна спостерігається димний випуск з одночасним зниженням потужності, необхідно перевірити роботу секцій паливного насоса і форсунок. Для виявлення несправної форсунки або секції насоса по черзі відключають циліндри на працюючому двигуні. Для цього важіль керування подачею палива встановлюють в таке положення, при якому спостерігається найбільш ненормальна робота двигуна. Після цього послідовно ослабляють накидні гайки паливопроводів високого тиску на штуцерах секцій до виходу струмин палива. При відключенні циліндра, який працює погано або не працює зовсім, характер роботи двигуна майже не змінює ться, а при відключенні справного циліндра перебої в роботі збільшуються. Якщо спостерігається димний випуск, при відключенні циліндра, який працює погано, кількість диму у вихлопних газах зменшується. Несправну форсунку знімають з двигуна, перевіряють і, якщо треба, промивають прецизійні деталі в дизельному паливі, регулюють або замінюють новою.

        Якщо після встановлення на двигун справної форсунки робота його не поліпшилася, необхідно перевірити секцію паливного насоса. Однією з причин, яка може призвести до погіршення роботи паливної секції, є пропуск палива нагнітальним клапаном. Цю несправність можна орієнтовно виявити на працюючому двигуні, беручи в руку по черзі паливопроводи високого тиску біля нагнітальних штуцерів паливного насоса. У паливопроводі, який відходить від насосної секції з несправним нагнітальним клапаном, під час нагнітання відчуватиметься менший поштовх палива.

          Для перевірки щільності прилягання нагнітального клапана до сідла необхідно очистити паливний насос і деталі біля нього від пилу і грязі, від'єднати паливопровід високого тиску від штуцера паливної секції і перемістити рейку паливного насоса в бік виключення подачі палива. Після цього здмухнути паливо, що є у виточці штуцера, призначеній для трубки високого тиску, і за допомогою пускової рукоятки або пусковим двигуном прокрутити колінчастий вал дизеля, стежачи за рівнем палива в отворі штуцера. Якщо нагнітальний клапан нещільно прилягає до сідла, паливо витікатиме з штуцера безперервним струменем. Якщо після перевірки буде виявлено, що нагнітальний клапан щільно прилягає до сідла, причиною ненормальної роботи паливної секції може бути збільшення зазора між плунжером і гільзою внаслідок спрацювання їх, а отже, і зниження тиску палива в процесі нагнітання.

       Технічний стан плунжерних пар перевіряють максиметром або манометром, а якщо їх немає, використовують контрольну форсунку, відрегульовану на певний тиск початку впорскування.

           Перед вимірюванням тиску максиметром треба очистити паливний насос і деталі біля нього від пилу і грязі, включити декомпресійний механізм, від'єднати паливопровід високого тиску від насосної секції і замість нього приєднати максиметр. Від’єднаний паливопровід закрити захисною пробкою. Накидні гайки, що з'єднують паливопроводи високого тиску з штуцерами інших паливних секцій, відкрутити на 1,5 — 2 оберти. Штуцер максиметра щільно закрити гайкою-заглушкою, а його регулювальний ковпак встановити на тиск, який перевищує нормальний тиск впорскування палива форсункою на 50—60 кгс/см2.

         Рейку паливного насоса встановити на максимальну подачу палива і пусковим двигуном на прямій передачі редуктора прокрутити колінчастий вал двигуна. При цьому паливо повинно впорскуватися максиметром. Якщо паливо через максиметр не впорскується, плунжерна пара для роботи непридатна.

         Послідовність вимірювання максимального тиску за допомогою манометра така сама, як і послідовність вимірювання максимального тиску за допомогою максиметра.

           Якщо максимальний тиск вимірюють контрольною форсункою, її приєднують паливопроводом до штуцера секції, яку перевіряють. Під час прокручування колінчастого вала двигуна стежать за впорскуванням палива форсункою. Якщо впорскування немає, це свідчить про те, що максимальний тиск, який розвиває плунжерна пара, менший від тиску, на який відрегульована форсунка. Після цього вирішують питання про ремонт паливного насоса.

        Перевірка й регулювання кута випередження подачі палива насосами. Найкращі умови для згоряння палива в циліндрах двигуна створюються тоді, коли момент впорскування палива форсункою встановлений правильно. Найвигідніший момент початку впорскування палива встановлюють на заводі-виготівнику під час випробування двигуна на стенді, а в процесі експлуатації його тільки перевіряють і при необхідності регулюють. Момент початку впорскування може змінюватись внаслідок спрацювання пари плунжер—гільза або деталей привода паливного насоса. Якщо момент початку впорскування палива встановлений неправильно, двигун працює із стуками, має низьку потужність і димний випуск відпрацьованих газів.

                Для визначення кута випередження подачі палива насосом безпосередньо на тракторі використовують спеціальний пристрій— моментоскоп який складається з накидної гайки 5, вставленого в неї відрізка паливопроводу З, гумової трубки 2 і скляної трубки 1, яка має внутрішній діаметр 1—2 мм.

        Догляд за форсунками полягає в щоденній перевірці герметичності з'єднань і періодичній перевірці якості розпилювання палива і тиску початку впорскування його.

     

         Зовнішніми ознаками несправної форсунки може бути димний випуск відпрацьованих газів, перебої в роботі двигуна і зниження його потужності. Найчастіше причинами незадовільної роботи форсунок може бути засмічення розпилюючих отворів та потрапляння під голку розпилювача сторонніх частинок, які порушують щільність закривання розпилюючих отворів.

       Несправну форсунку можна виявити на працюючому двигуні. Для цього треба відпустити накидну гайку, що з'єднує трубку високого тиску з штуцером паливної секції. Якщо після цього число обертів колінчастого вала двигуна знижується, а після затягування накидної гайки знову відновлюється, а колір відпрацьованих газів не змінюється, форсунка справна. Якщо ж після відпускання накидної гайки число

     обертів колінчастого вала не змінюється, а димність випуску зменшується — форсунка несправна. В цьому разі форсунку потрібно зняти з двигуна і замінити її справною.

          Перед зняттям форсунки потрібно старанно очистити її зовнішню поверхню і місце біля неї на головці циліндрів. Зовнішній огляд розпилювача форсунки дає можливість зробити висновок про її роботу. Якщо торець розпилювача сухий і покритий сажею — форсунка справна, а якщо вологий і на ньо му є смолисті відклади, можна сподіватися, що перевірка покаже незадовільне розпилювання і підтікання палива. На двигун треба встановлювати нові або перевірені форсунки одного комплекту, у яких максимальна різниця в продуктивності становить не більше як 3%.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: Основні неполадки системи живлення, операції догляду за пристроями сист
    Переглядів: 3993 | Завантажень: 59 | Рейтинг: 3.5/2
    Всього коментарів: 0