МУФТА АВТОМАТИЧНОГО БЛОКУВАННЯ ДИФЕРЕНЦІАЛУ ТРАКТОРА МТЗ-82
План
1. Призначення муфти автоматичного блокування диференціалу.
2. Будова АБД трактора.
3. Принцип роботи АБД.
4. Правила користування АБД.
- Муфта автоматичного блокування диференціалу призначена для блокування ведучих коліс трактора в процесі долання дорожніх перешкод трактором не допускаючи їх пробуксовуванню.
- Автоматичне блокування диференціала (АБД) складається з виконавчого механізму, виготовленого у вигляді фрикційної муфти, встановленої на валу лівої ведучої шестерні кінцевої передачі, та механізму керування, до якого входить датчик з краном керування і редукційний клапан, розміщені в корпусі гідро- підсилювача рульового керування. Гідросистема підсилювача зв'язана з муфтою блокування маслопроводами. Керують краном датчика з кабіни.
Ведучий і ведений диски муфти блокування з’єднані відповідно з шліцами зовнішнього кінця лівої ведучої шестерні 6 (рис. 11.4) і пазами корпуса муфти блокування. 3 корпусом 10 муфти нерухомо з’єднаний блокуючий вал 14, який проходить через внутрішній отвір шестерні 6 і шліцьовим кінцем з’єднаний з хрестовиною диференціала.
- При подачі масла під тиском від гідропідсилювача рульового керування в порожнину між кришкою і діафрагмою 13, зусилля через натискний диск 15 передається на диски муфти. За рахунок сил тертя стиснуті диски з’єднують шестерню 6, зв’язану з нею шліцами півосьову шестерню диференціала, блокуючий вал 14 та хрестовину. В результаті диференціал блокується.
Важіль керування АБД в кабіні і кран датчика на корпусі гідропідсилювача мають три положення: АБД виключено, АБД включено і примусове блокування диференціала.
При виключенні АБД масло до діафрагми не надходить і диференціал розблокований. Друге положення забезпечує автоматичне включення і виключення блокування залежно від розташування передніх коліс: при повороті коліс на кут більше 13° від прямолінійного напряму АБД відключається, при меншому куті — включається.
- АБД використовують при польових роботах, найефективніше—при роботі на схилах. При цьому АБД не лише зменшує буксування трактора, але й допомагає підтримувати прямолінійний рух.
На транспортних роботах АБД необхідно виключати для зменшення спрацювання шин, включають — при русі на слизьких дорогах зі швидкістю до 10 км/год, оскільки при більшій швидкості АБД може спричинити небезпечні заноси трактора.
Примусові блокування використовують лише для подолання тимчасових дорожніх перешкод.
|