Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Середа, 26.07.2017, 03:44
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 378

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Коробка передач трактора МТЗ-80/82
    [ Викачати з сервера (547.6Kb) ] 17.09.2014, 20:53

    Коробка передач трактора МТЗ-80/82

    План.

    1. Загальна характеристика коробки передач трактора.
    2. Будова коробки передач.
    3. Будова механізму перемикання передач.

     

    1. Коробка передач чотирьохвальна, з двохступеневим редуктором і прямою передачею, дозволяє отримати дев'ять передач переднього і дві заднього ходу. При використанні понижувального редуктора кількість передач подвоюється. Крім того, коробка передач забезпечує привід заднього і бічного ВВП, ходозменшувача, переднього моста тракторів МТЗ-82.
    2. Коробка передач кріпиться до корпусу моста болтами (два з них знаходяться в середині коробки і для доступу до них потрібно знімати праву кришку корпусу). У чавунному корпусі розміщені співісні первинний 1 (мал. 1) і вторинний 7 вали, паралельно розташовані проміжний вал 17 і вал 27 понижених передач і заднього ходу, шестерні передач і двох ступенів редуктора, а також шестерні приводу розподільної коробки і ходозменшувача.

    Первинний вал встановлений на двох шарикопідшипниках. Передній розміщений в стакані, а задній — в розточуванні вторинного валу. На шліцах валу встановлені шестерні-каретки 3 і 4 перемикання передач. Вторинний вал виконаний як одне ціле з веденою шестернею 5 першої ступені редуктора. У передній частині валу передбачений внутрішній зубчатий вінець для з'єднання з шестернею 4 первинні вали (пряма передача). Вал встановлений на конічних роликопідшипниках. Передній запресований в розточування перегородки корпусу, а задній — в стакан 13. Під фланцем стакана знаходяться регулювальні прокладки 9. На вторинному валу встановлені ведена шестерня 8 другої ступені редуктора і привідна шестерня 10 головної передачі. Підшипники і шестерні на валу стягуються гайкою 11.

    Проміжний вал 17 порожнистий. На нім змонтовані ведені шестерні 24, 25, 29 і 30, каретка 18 редуктора, блок 22 проміжних шестерень на маточині шестерні 24, шестерня 16 редуктора і синхронного приводу ВВП, яка блокується з валом шестернею-кареткою 18 редуктора. Усередині проміжного валу проходить вал 15 незалежного приводу заднього ВВП. На валу 27 понижених передач і заднього ходу розміщується шестерня-каретка 26 і шестерня 23. Вводячи шестерню-каретку 26 в зачеплення з шестернею 25, включають 1-а і 2-а передачі, а з проміжною шестернею 28  — передачі заднього ходу.

    У коробці передач трактора МТЗ-80 задні підшипники проміжного валу роликові, шестерня 23 встановлена на втулці і зблокована з валом 27 шестернею 33 включення ходозменьшувача 35 (шестерінчастий редуктор планетарного типу з передавальним відношенням 7,104). Він встановлюється на коробці передач з лівого боку, по ходу трактора. Щоб включити ходозменьшувач за допомогою його важеля і вилки вводять шестерню 33 в зачеплення з проміжною шестернею 34, одночасно роз'єднуючи шестерню 23 з валом 27, Ходозменшувач знижує швидкість руху трактора тільки на 1-ій і 2-ій передачах переднього і заднього ходу.

    1. Механізм перемикання передач (мал. 2) складаються з важеля 4, чотирьох прямокутних повзунів з привареними вилками, замкових пластин 20, не допускають одночасного включення двох передач, і кулькових фіксаторів. Сферична опора важеля перемикання розміщена у верхній кришці коробки і ущільнена гумовим чохлом 1. Важелем спочатку включають ступінь редуктора, потім його виводять в нейтральне положення і включають потрібну передачу (див. мал. 1). Коробка передач не блокується.

    Справа і зліва на корпусі коробки виконані люки, закриті кришками. Замість лівої кришки встановлюється при необхідності бічний ВВП або ходозменшувач, замість правої — розподільна коробка повнопривідного трактора. Відбір потужності на передній провідний міст здійснюється від веденої шестерні через проміжну шестерню. Бічний 31 (див. мал. 1) ВВП приводиться від  шестерні 23 вали знижених передач і заднього ходу, а задній  —  від маточини шестерні 16.

    Під час збирання коробки конічні шестерні 6 регулюють прокладками 9 так, щоб вторинний вал не мав осьового розгону і провертався з моментом 7— 8 Н м. Потім підбором товщини шайби 12 встановлюють правильне положення шестерні 10 (див. мал. 1). В процесі експлуатації перевіряють осьовий зазор в підшипниках: якщо він перевищує 0,3 мм, роз'єднують коробку передач з мостом, регулюють підшипники і уточнюють положення провідної шестерні головної передачі.

     

    Мал. 1(а). Коробка передач трактора МТЗ – 80/82:

     

    1, 7 і 17 – первинний, вторинний і проміжний вали; 2 – корпус коробки; 3, 4 і 26 – каретки переключення передач; 5 і 8 – ведені шестерні редуктора; 6 – роликопідшипник; 9 – регулювальні прокладки; 10 – ведуча шестерня головної передачі; 11 – гайки; 12 – регулювальна шайба; 13 – стакан; 14 і 15 – задня опора і вал незалежного приводу ВВП; 16 – шестерня редуктора і синхронного приводу ВВП; 18 – каретка переключення степенів редуктора; 19 – стопорне кільце; 20 – упорна шайба; 21 – втулка; 22 – блок проміжних шестерень; 23 – ведена шестерня 1-ої і 2-ої передач і приводу бокового ВВП; 24, 25, 29 і 30 – шестерня проміжного валу; 27 – вал 1-ої і 2-ої передач; 28 і 34 – проміжні шестерні; 31 – боковий ВВП; 32 і 33 – шестерні включення ВВП і ходозменшувача; 35 – ходозменшувач.

     

     

     

     

     

    Мал. 1(б). Кінематична схема ходозменшувача трактора МТЗ – 80/82.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Мал. 2. Механізм переключення передач:

    1 – гумовий чехол; 2 – гніздо опори; 3 – сферичні опори; 4 – важіль; 5 – обмежувальна пластина; 6 – сапун; 7 – опорні пластини; 8 – корпус механізму; 9 – повзун переключення передач; 10 і 13 – повзун з вилкою переключення 4-ої, 5–ої, 7-ої і 8-ої передач; 11 – повзун з вилкою включення 3-ої, 6-ої і 9-ої передач; 12 – повзун з вилкою включення 1-ої і 2-ої передач; 14 – повідок; 15 і 16 - валик і вилка каретки редуктора; 17 – опорна пластина повзунів; 18 і 19 – фіксатори; 20 – направляюча та замкові пластини; 21 – кришка коробки.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: будова механізму перемикання переда, будова КПП, загальна характеристика коробки пер
    Переглядів: 3026 | Завантажень: 72 | Рейтинг: 3.7/3
    Всього коментарів: 0