Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Вівторок, 16.04.2024, 07:56
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 498

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Двохдискова муфта зчеплення трактора ДТ-75М, Т- 150К.
    [ Викачати з сервера (668.2 Kb) ] 07.09.2014, 17:48

    Тема: Двохдискова муфта зчеплення трактора ДТ-75М, Т- 150К.

    План.

    1.      Загальна характеристика зчеплення.

    2.      Будова муфта зчеплення трактора ДТ-75М.

    3.      Принцип роботи двохдискового зчеплення трактора.

     

    1. Муфта зчеплення тракторів типу Т-150, Т-150К, ДТ-75С суха, постійно замкнута, дводискова», однопотокова, з пружинним нати­скним механізмом і механічним приводом керування з пневматич­ним підсилювачем. Зчеплення трактора Т-150К відрізняється від зчеплення тракторів Т-150 і ДТ-75С довжиною вала, наявністю до­даткового корпуса, який з’єднує корпус муфти зчеплення з корпу­сом коробки передач, і конструкцією корпуса зчеплення. Зчеплен­ня тракторів ДТ-175С аналогічне конструкції зчеплення тракторів Т-150, Т-150К, ДТ-75С, однак у приводі керування замість пневма­тичного підсилювача застосовано гідравлічний.
    2. Корпус 48 зчеплення болтами прикріплений до блока циліндрів дизеля. У верхній частині корпуса 48 знаходиться люк, за­критий кришкою 21, яка кріпиться до корпуса болтами. Через люк регулюється зчеплення і маститься упорний кульковий підшипник 43 відводки 26 через маслянку 24. З внутрішнього боку до корпуса 48 болтами прикріплений кронштейн 27, в отвір якого вільно вста­новлений порожнистий вал зчеплення 28. На носку вала — кулько­вий підшипник 1 і сальник 2, розміщені між валом 28 і маховиком 6. Підшипник 1 змащується солідолом через маслянку 51 і канал у корпусі маховика. На передній частині вала 28 виконуються шліци, на яких встановлено ведені диски 10. Хвостовик вала 28 має шків, виготовлений разом з валом. На внутрішній поверхні шківа є шліци, з ними входять у зачеплення шліци первинного вала 31 коробки пе­редач. Порожнистий вал 31 центрується відносно вала 28 виступом носка. Між валом 31, ущільненим сальником 35 і втулкою 34, та кор­пусом 48 розміщено кронштейн 29 і кульковий підшипник 30.

     

    В отворах валів 28 і 31 вільно встановлений вал 53 привода ВВП. На носку вала 53 виконано шліци, що входять у зачеплення зі шліцами фланця 54 колінчастого вала, тому вал 53 привода вала відбору потужності обертається постійно при роботі дизеля. Обер­тання передається до розподільної коробки (трактор Т-150К) або до коробки передач.

    До маховика 6 болтами кріпиться стальний штампований ко­жух 12 зчеплення. Між маховиком 6 і кожухом 12 встановлено пе­редній 8 і задній 9 чавунні натискні диски, а між маховиком 6 і на­тискним диском 8 та між натискними дисками 8 і 9 розташовані ве­дені диски 10. По зовнішньому колу натискних дисків 8 і 9 — чоти­ри прямокутні виступи, встановлені в пази виступу маховика 6. У виступах дисків 8 і 9 та маховика 6 виконано гнізда і вмонтовано чо­тири пари пружин 7. При виключенні зчеплення вони встановлю­ють передній натискний диск 8 в середнє положення між махови­ком 6 і заднім натискним диском 9.

    Ведені диски 10 складаються з маточини 3, обмежуючих дисків 52, підтримуючих дисків 50 і фрикційних накладок. Маточина 3, об­межуючий диск 52 і підтримуючий диск 50 з’єднані між собою ста­левими заклепками. Між маточиною 3 і підтримуючим диском 50 та між маточиною 3 і обмежуючим диском 52 встановлені прокладки 4. Відносно маточини 3 диски центруються виступом маточини. Між обмежуючим диском 52 і підтримуючим диском 50 встановле­но вісім демпферних пружин 5. Фрикційні накладки прикріплено до підтримуючих дисків алюмінієвими заклепками.

    На зовнішній поверхні заднього натискного диска 9 є виступи 47 і 11. На двадцять виступів 47 встановлюються пружини 46, між якими і диском 9 та отворами кожуха 12 розміщено тарілки 45 і 49. На чотирьох виступах 11 встановлено відтискні важелі 14 на осях 13; на кінцях важелів є бойки.

    На важелях 14 вррконано отвори, в які та отвори вилок 16 вста­новлені осі 15. На задній частині врілок 16 є нарізка, на яку нагвин­чується спеціальна гайка 19. Виступ гайкрр 19 взаємодіє з гніздом ко­жуха 12, відносно якого гайка 19 фіксується стопорною пластинчас­тою пружиною 18 з болтами 17. На осях 15 встарювлено дротяні пру- жинрі 20. Один кінець пружини взаємодіє з кожухом 12, а інший дро­тяним кільцем 22 прикріплений до бойка важеля 14. Црім же кільцем 22 до бойків приєднано також упорне кільце 23, яке рівномірно і од­ночасно передає зусилля від відводки 26 до важелів 14.

    Корпус відводки 26 вільно встановлений на кронштейні 27. Між виступами корпуса розташований упор 25 і кульковий підшипник 43. Упор 25 взаємодіє.з упорним кільцем 23. Герметичність внутрішнього об'єму відводки 26 з підшипником 43 забезпечується манжетою 44. На бокових поверхнях корпуса відводки є два круг­лих виступи 33, що входять у прорізи вилок 32. Вилки стяжними болтами кріпляться на вал 42, встановлений в отворах корпуса 48.

    На вал 42 також встановлено вилки 41, зафіксовані болтами 40 і з’єднані зі штоком 39 гальмівної колодки 37. До гальмівної колод­ки прикріплена фрикційна накладка 36, що взаємодіє зі шківом ва­ла 28 зчеплення. На обох кінцях вала 42 із зоврйшнього боку корпу­са 48 встановлені важелі. До важеля з правої сторони корпуса приєднується шток слідкуючого пристрою (сервомеханізму) при­воду зчеплення, до важеля зліва—шток пневматичної камери підси­лювача привода зчеплення.

    1. Зчеплення працює так. При включеному зчепленні пружини 46 розтиснуті, а пружини 7 — стиснуті. Диск 8 притискує передній ве­дений диск 10 до маховика 6, а диск 9 притискує задній ведений диск 10 до натискного диска 8.

    Маховик 6, кожух 48, ведені диски 10, натискні диски 8 і 9 обер­таються як одне ціле. Обертання від ведених дисків 10 через їх ма­точини 3, вал 28 передає на первинний вал 31 коробки передач.

    При виключенні зчеплення вал 42 обертається проти стрілки годинника. Його зусилля через вилки 32, виступи 33 відводки, відводку 26, підшипник 43, упор 25, упорне кільце 23 передається важелям 14. Бойки важелів 14 зміщуються до дизеля, а зусилля від бойків (через осі 15) направляється на вилки 16 і вони притискують виступи гайок 19 до гнізд кожуха 12. Важелі 14 обертаються навко­ло осей 15, верхні плечі важелів 14 зміщуються від дизеля. Ці зусил­ля через осі 13, виступи 11 передаються до натискного диску 9 і він переміщується вправо. Пружини 46 стискуються, а пружини 7 роз­тискуються, при цьому натискний диск 8 також переміщується вправо, а ведені диски 10 — від поверхні маховика 6 і натискного диска 8. Зчеплення виключається.

    Синхронно з вилками 32 в тому ж напрямку зміщується вилка 41, її зусилля через шток 39 передається до гальмівної колодки 37. При цьому стискується пружина 38 штока. Гальмівна колодка 37 прямує до шківа вала 28, а фрикційна накладка 36 взаємодіє з по­верхнею шківа. Вал 28 гальмується і зупиниться остаточно в мо­мент повного відключення зчеплення.

    При вмиканні зчеплення пружини 46 і 38 розтискуються, а пру­жини 7 стискуються. Зчеплення вимикається і гальмо вимикається, деталі зчеплення переміщуються в протилежних напрямках. Диски 8 і 9 притискують ведені диски 10 до маховика 6, від якого обертан­ня передається до первинного вала 31 коробки передач.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: будова зчеплення та принцип роботи, загальна характеристика зчеплення т
    Переглядів: 3481 | Завантажень: 68 | Рейтинг: 2.7/3
    Всього коментарів: 0