Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Субота, 27.04.2024, 06:13
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 498

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Догляд за системою мащення та основні несправності
    [ Викачати з сервера (13.8 Kb) ] 26.01.2014, 18:06

    Догляд за системою мащення та основні несправності

    План

    1.     Основні неполадки системи мащення.

    2.     Операції ТО за системою мащення.

     

    1. Тривала й безперебійна робота двигуна значною мірою залежить від своєчасного й високоякісного обслуговування системи мащення, яке передбачає систематичне спостереження за температурою і тиском масла, перевірку рівня масла, доливання і замінювання масла та очищення масляних фільтрів.

     Після пуску двигуна обов'язково треба по манометру стежити за тиском масла в головній магістралі, а під час роботи за показами манометра стежити періодично. Тиск масла повинен бути в межах, встановлених заводом-виготівником трактора. Наприклад, для двигуна СМД-14 тиск масла при номінальних обертах колінчастого вала повинен бути в межах 2,5—3,5, а при мінімальних обертах — не менш як 1,0 кгс/см2. Якщо тиск масла менший від нормальної величини, двигун потрібно зупинити і усунути несправності.

     Тиск масла в системі може знизитись внаслідок значного спрацювання підшипників колінчастого й розподільного валів, внаслідок спрацювання деталей масляного насоса або заклинювання редукційного клапана у відкритому положенні, внаслідок зниження рівня масла в піддоні картера, підтікання масла через нещільності у з'єднаннях маслопроводів. Якщо манометр зовсім не показує тиску масла, причиною цього можуть бути: несправність манометра, засмічення сітки маслоприймача, поломка привода масляного насоса, заїдання або поломка пружини зливного або редукційного клапанів насоса.

    Температура масла під час роботи двигуна повинна бути в межах 80—95° С. Якщо температура масла буде вища, мастильні якості масла погіршуються, а при подачі до тертьових поверхонь масла з меншою температурою погіршуються умови мащення деталей. Тому необхідно своєчасно включати або виключати масляний радіатор. Влітку масляний радіатор включають тоді, коли температура навколишнього середовища вища 5° С. Якщо двигун працює в холодну пору року, радіатор потрібно виключити, повернувши перемикач радіатора на масляному фільтрі в положення, що відповідає зимовій експлуатації.

    2.  Рівень масла в піддоні картера перевіряють перед кожною зміною і підтримують його між верхньою і нижньою контрольними мітками. Якщо рівень масла перевищує верхню контрольну мітку, це призводить до утворення нагару на днищах поршнів, стінках камери згоряння, викликає закоксовування поршневих кілець, димлення двигуна і підвищену витрату масла. При недостатній кількості масла в піддоні картера погіршується мащення і охолодження тертьових поверхонь деталей, що може призвести до передчасного спрацювання їх, а інколи навіть до аварій двигуна.

     Під час роботи двигуна треба періодично перевіряти щільність з'єднань маслопроводів та інших вузлів системи мащення, оскільки порушення щільності може призвести до підтікання масла. У кінці кожної зміни необхідно перевіряти роботу центрифуги. Для цього треба на кілька хвилин пустити двигун, а потім зупинити його. Після зупинки двигуна ротор центрифуги повинен з характерним гудінням обертатися по інерції протягом 40— 60 с. Якщо гудіння не чути, центрифугу треба розібрати й очистити форсунки та підшипники. У двигуні СМД-14 за обертанням ротора стежать через оглядове вікно, розташоване у верхній частині ковпака центрифуги.         У процесі роботи двигуна мастильні якості погіршуються, масло окислюється під впливом високих температур і забруднюється продуктами спрацювання, нагаром і пилом, тобто старіє. Тому масло треба періодично замінювати згідно з вказівками заводу-виготівника. Зливати масло з піддона картера треба відразу після зупинки двигуна, поки воно ще гаряче і механічні домішки, що є в ньому, не осіли на стінки і можуть бути видалені разом з маслом.

     Якщо масло дуже забруднене, потрібно зняти піддон картера і промити його дизельним паливом або гасом. Після цього систему мащення заповнюють свіжим маслом до нормального рівня і пускають двигун. Під час роботи двигуна стежать за показами контрольних приладів і щільністю з'єднань у системі. Через кілька хвилин двигун зупиняють і знову перевіряють рівень масла в піддоні картера.

             Систему мащення заправляють тільки тим маслом, яке рекомендує завод-виготівник: застосовувати масла інших марок забороняється.

     Під час заміни масла в картері двигуна розбирають також сапун і промивають у дизельному паливі його набивку, а потім змочують її дизельним маслом і після того, як масло стече, складають сапун. Замінюючи або доливаючи масло, необхідно додержувати чистоти як заправного інвентаря, так і свіжого масла, яке потрібно зберігати у спеціальній тарі, щільно закритій пробками. Масло в двигуні СМД-14 замінюють через 240 год роботи. Через 960 год знімають піддон картера і сітку маслоприймача і промивають їх.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: операції ТО за системою мащення тра, основні неполадки системи мащення т
    Переглядів: 2679 | Завантажень: 58 | Рейтинг: 3.0/3
    Всього коментарів: 0