Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Вівторок, 26.09.2017, 08:34
Меню сайту

Категорії розділу
Презентації [2]
матеріали для учнів [65]
Розробки уроків [2]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 382

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Трактори » матеріали для учнів

    Декомпресійний механізм. Операції технічного обслуговування за газорозподільчим механізмом.
    [ Викачати з сервера (42.9Kb) ] 23.12.2013, 19:51

    Тема: Декомпресійний механізм. Операції технічного обслуговування за газорозподільчим механізмом.

    План.

    1.     Декомпресійний механізм.

    2.     Основні неполадки механізму.

    3.     Операції догляду за механізмом.

     

     

    1.             Декомпресійний механізм є тільки в дизельних двигунах і призначений він для відкривання та удержування у відкритому положенні клапанів дизеля з метою зменшення опору обертанню колінчастого вала під час пуску двигуна і регулювання його механізмів.

        Декомпресійний механізм двигуна СМД-14 (рис. 23) складається з двох валиків 14, які з'єднуються між собою торцевими виступами і пазами і прокручуються в отворах стояків 15. На цих валиках проти кожного клапана є лиски. Передній валик за допомогою осі 13, важеля 12 і тяги 11 з'єднується з рукояткою 10 декомпресійного механізму. Якщо рукоятка стоїть у положенні «Виключено», валики своїми лисками повернуті в бік коромисел і не перешкоджають нормальній роботі клапанів. Якщо рукоятку перевести у положення «Включено», валики 14 повернуться так, що над коромислами будуть циліндричні поверхні валиків, коромисла підніматимуться на меншу величину і клапани не зможуть закриватися, повітря в циліндрах двигуна не буде стискатися і зусилля для прокручування колінчастого вала значно зменшиться. Рукоятка механізму декомпресії в крайніх положеннях удержується за допомогою фіксатора.

    Рис. 29. Схема декомпресійних механізмів дви-

    гунів АМ-01 (а) та КДМ-100 і Д-108 (б):

     1 — клапан; 2 — контргайка; З — рукоятка; 4 — валик декомпресійного механізму; 5 — регулювальний гвинт; 6 — коромисло; 7 — штанга штовхача; 8 — стояк; 9 — штанга декомпресійного механізму.

     

     

       На валику 4 (рис. 29, а) декомпресійного механізму двигунів АМ-01 і АМ-41 виготовлені різьбові отвори, у які вкручені гвинти 5 для регулювання механізму декомпресії.

       Клапани двигунів КДМ-100 і Д-108 відкривають додатковою штангою 9 (рис. 29, б) за допомогою рукоятки 3. При встановленні рукоятки в положення «Пуск» валик 4 лисками піднімає штангу 9, яка діє на коромисла 6 і відкриває впускні клапани двигуна КДМ-100 в першому і четвертому циліндрах на 1,2 мм, а в другому і третьому на 3 мм. Якщо важіль декомпресійного механізму встановити в положення «Половина», будуть відкриті тільки впускні клапани другого і третього циліндрів на 1,5 мм.

       Валик декомпресійного механізму двигуна Д-108 має чотири лиски, розміщені в одній площині, тому при встановленні рукоятки в положення «Пуск» всі впускні клапани будуть відкриті на однакову вели чину (0,7—2,5 мм). При встановленні рукоятки в положення «Робота» декомпресійний механізм на клапани не діє.

    На двигуні Д-50 спеціального декомпресійного механізму немає. Для полегшення прокручування колінчастого вала вручну треба викрутити гвинти кріплення вставок камер згоряння на 1—2 оберти. Повітря з камери згоряння по отворах у гвинтах виходитиме в навколишнє середовище.

     

    2.     Основні несправності механізму газорозподілу.

       Основними неполадками механізму газорозподілу є спрацювання розподільних шестерень, розподільного вала, штовхачів, клапанів, коромисел, пружин, напрямних втулок і сідел клапанів. До несправностей механізму газорозподілу належать також нещільне закриття і неповне відкриття клапанів. Причиною цієї несправності може бути наявність нагару на робочій поверхні клапана або на сідлі, жолоблення головки клапана, зависання клапана в напрямній втулці, поломка клапанної пружини, порушення зазорів між стержнем клапана і бойком коромисла. Причиною неповного відкриття клапанів є збільшений зазор між стержнем клапана і бойком коромисла.

     Робота двигуна при наявності цієї несправності характеризується різкими металічними стуками і зниженням потужності. Взагалі, при наявності у двигуні будь-яких стуків двигун треба зупинити і вияснити причину стуків.

    3.     Догляд за механізмом газорозподілу полягає в періодичній перевірці і підтягуванні кріплень кришки розподільних шестерень, в регулюванні осьового переміщення розподільного вала, у своєчасному притиранні клапанів, перевірці й регулюванні зазорів між стержнем клапана і бойком коромисла.

       Осьове переміщення розподільного вала двигуна СМД-14 регулюють після кожного знімання кришки розподільних шестерень або внаслідок спрацювання упорного гвинта. Для цього треба відпустити контргайку упорного гвинта, закрутити гвинт до упора   в підп'ятник З, а потім відпустити

     його на чверть оберта і закріпити контргайкою.

       Регулювання  зазора у  клапанах.  Як уже зазначалося, для своєчасного відкривання і закривання клапанів між стержнями клапанів і бойками коромисел повинен бути зазор певної величини. Якщо зазор буде надто великий, виникають дзвінкі стуки високого тону і їх добре чути на всіх обертах колінчастого вала, особливо тоді, коли двигун холодний. Крім того, збільшений зазор призводить до скорочення тривалості та зменшення величини відкриття клапанів, внаслідок чого зменшується наповнення циліндрів свіжим зарядом і погіршується очищення циліндрів від продуктів згоряння.

       При недостатніх зазорах порушується герметичність між гніздами і клапанами, внаслідок чого гарячі гази прориваються через щілини і викликають обгоряння клапанів і гнізд. Отже, неправильне регулю вання зазора в клапанах викликає втрату потужності двигуна, підвищує витрату палива та зменшує строк служби гнізд і фасок клапанів.

       Перед регулюванням зазорів у клапанах треба очистити двигун, зняти кришку корпуса ковпака, перевірити затяжку гайок шпильок кріпленння головки циліндрів, стояків осі коромисел і при необхід-

     ності затягнути, перевірити стан і кріплення клапанних пружин.

        Перевіряють і регулюють зазори у клапанах у такій послідовності.

    1.     Включають декомпресійний механізм.

    2.     Встановлюють поршень першого циліндра у в. м. т. у такті стиску. Для цього викручують установочну шпильку з картера маховика і вставляють її ненарізною частиною в отвір, з якого її вигвинтили.

    3.     Притискують шпильку і повільно прокручують колінчастий вал доти, поки шпилька зайде у просвердлину на ободі маховика. При цьому обидва клапани першого циліндра повинні бути закриті.На двигуні Д-50 спеціального декомпресійного механізму немає. Для полегшення прокручування колінчастого вала вручну треба викрутити гвинти кріплення вставок камер згоряння на 1—2 оберти. Повітря з камери згоряння по отворах у гвинтах виходитиме в навколишнє середовище.

    4.     Виключають декомпресійний механізм.

    5.      За допомогою щупа перевіряють зазор між стержнем клапана і бойком коромисла. Цей зазор на холодному двигуні для впускних клапанів повинен становити 0,4, а для випускних 0,45 мм. Щуп повинен проходити через зазор при невеликому зусиллі руки.

    6.      Вставляють викрутку в проріз регулювального гвинта 19 і, притримуючи його, ключем відпускають його контргайку. Після цього притримують контргайку, а викрут кою вкручують регулювальний гвинт у коромисло, якщо треба зменшити зазор, або викручують гвинт, якщо зазор треба збільшити. Після встановлення зазора затягують контргайку і ще раз перевіряють величину зазора.

    7.      У такій самій послідовності, як і для першого циліндра, перевіряють і регулюють зазори в клапанах інших циліндрів відповідно до порядку роботи циліндрів двигуна 1—3—4—2. При цьому для регулювання зазорів у кожному наступному циліндрі необхідно прокручувати колінчастий вал на півоберта.

    8.      Закріплюють кришку ковпака на його корпусі, і установочну шпильку загвинчують в отвір картера маховика.    Одночасно з регулюванням зазорів у клапанах регулюють декомпресійний механізм.

    Категорія: матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: декомпресійний механізм його призна, операції догляду за ГРМ, основні неполадки ГРМ
    Переглядів: 2270 | Завантажень: 55 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0