Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Субота, 25.11.2017, 14:30
Меню сайту

Категорії розділу
Матеріали для учнів [14]
Презентації [0]
Розробки уроків [0]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 386

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » ТО і ремонт промислового обладнання » Матеріали для учнів

    Підшипники кочення їх неполадки. Монтаж і демонтаж підшипників кочення.
    [ Викачати з сервера (107.2Kb) ] 29.01.2014, 23:10

    Підшипники кочення їх неполадки. Монтаж і демонтаж підшипників кочення.

     

    План

    1.     Поняття про підшипник кочення та його будова.

    2.     Неполадки підшипників кочення, їх причини та способи усунення.

    3.     Основні правила монтажу та демонтажу підшипників кочення.

     

     

    1.                 Підшипник - виріб, є частиною опори або упору, яке підтримує вал, вісь або іншу рухому конструкцію із заданою жорсткістю. Фіксує положення в просторі, забезпечує обертання, кочення або лінійне переміщення з найменшим опором, сприймає і передає навантаження від рухливого вузла на інші частини конструкції.

     

    Будова однорядного радіального шарикопідшипника :

    1)       зовнішнє кільце, 2) кулька(тіло кочення), 3) сепаратор, 4) доріжка кочення, 5) внутрішнє кільце.

     

     

     

     

     

    Підшипники кочення складаються з двох кілець, тіл кочення(різної форми) і сепаратора(деякі типи підшипників можуть бути без сепаратора), що відділяє тіла кочення один від одного, що утримує на рівній відстані і направляє їх рух. По зовнішній поверхні внутрішнього кільця і внутрішньої поверхні зовнішнього кільця(на торцевих поверхнях кілець наполегливих підшипників кочення) виконують жолоби - доріжки кочення, по яких при роботі підшипника котяться тіла кочення.

     У деяких вузлах машин в цілях зменшення габаритів, а також підвищення точності і жорсткості застосовують так звані поєднані опори: доріжки кочення при цьому виконують безпосередньо на валу або на поверхні корпусної деталі.

     Являються підшипники кочення, виготовлені без сепаратора. Такі підшипники мають велике число тіл кочення і велику вантажопідйомність. Проте граничні частоти обертання без сепараторних підшипників значно нижче внаслідок підвищених моментів опору обертанню.

     Підшипники кочення працюють переважно на терті кочення (є тільки невеликі втрати на тертя ковзання між сепаратором і тілами кочення) тому в порівнянні з підшипниками ковзання знижуються втрати енергії на тертя і зменшується знос. Закриті підшипники кочення(що мають захисні кришки) практично не вимагають обслуговування(заміни олії), відкриті чутливі до попадання чужорідних тіл, що може привести до швидкого руйнування підшипника.

     

    2.     Неполадки підшипників кочення.

    Підшипник перегрівається.

     Підшипник забруднений пилом або якими-небудь іншими дрібними частками; забруднено і мастило.

     Видалити з підшипника стару олію, промити його і закласти нове мастило. Надлишок мастила в підшипнику(особливо в швидкохідних машинах) викликає підвищені втрати на тертя в нім.

     Зменшити кількість мастила. Занадто велике тертя між ущільнюючим набиванням і валом.

     Перевірити правильність установки набивання і у разі потреби ослабити щільність набивання або замінити її новою.  В підшипнику відсутні осьові проміжки, необхідні для компенсації температурного подовження валу. Наприклад, зовнішнє кільце упирається в кришку підшипника, або занадто туга посадка зовнішнього кільця підшипника в підшипниковому щиті. У цих випадках збільшується осьовий тиск в підшипнику, що не лише викликає перегрівання, але і загрожує ушкодженням підшипникового вузла. При цій несправності ротор легко провертається в холодному підшипнику і його " заїдає" в нагрітому.

     Встановити або відповідною проточкою кришки підшипника. При занадто тугій посадці зовнішнього кільця злегка розшабрить посадочне місце в підшипнику.  Зношені або зруйновані деталі підшипника.

    Замінити підшипник новим.

    Занадто велике навантаження на підшипник (неправильно вибраний підшипник); занадто туго натягнутий передатний ремінь. Перевірити відповідність підшипника заводським даним. Ослабити натягнення ременя.

    Підшипник неправильно встановлений; центрування електричної машини з іншою, зв'язаною з нею машиною зроблене погано. Перевірити установку підшипників і центрування машин.

    З підшипника викидається олії

     A. У підшипнику надто багато мастила. Зменшити кількість мастила.

     Б. Вибраний невідповідний сорт мастила - занадто низька температура її каплепадения.

     Перевірити відповідність марки мастила, рекомендованого заводом, і при необхідності замінити її мастилом з більш високою температурою каплепадения. Вибір марки мастила.

     B. Спрацювалися ущільнення, або ж невдала їх конструкція.

     Змінити ущільнюючий елемент або замінити ущільнення досконалішим(наприклад, за типом.

     У  підшипнику  виникає  ненормально сильний шум,  часто що супроводжується   підвищенням   температури підшипника.

     A. Підшипник забруднений.

     Видалити стару олію, промити підшипник гасом і закласти нове мастило.

    Б. Сепаратор зачіпає за зв'язані з підшипником деталі.

     Розкрити підшипник і усунути зачіпання.

     B. Підшипник надмірно зношений, доріжки і тіла кочення фарбуються.

     Розкрити підшипник, перевірити проміжки між тілами кочення і зовнішнім кільцем, оглянути доріжки і тіла кочення. У разі підвищеного зносу або ушкодження замінити підшипник новим. Г. Дефекти в зв'язаних машинах агрегату або в зачепленні породжують удари і поштовхи; погане центрування машин.

     Перевірити усі вузли агрегату, усунути виявлені дефекти, перевірити центрування.  Д. Внутрішнє кільце підшипника нещільно сидить на валу. Замінити підшипник новим, з меншим внутрішнім діаметром, заздалегідь проточивши вал.

     

    3.     Монтаж і демонтаж підшипників кочення.

    Монтаж і демонтаж підшипників кочення - дуже відповідальні операції, від якості, виконання яких багато в чому залежить термін служби підшипникових вузлів. Бруд, невмілі прийоми установки підшипників, неправильне складання вузла часто призводять до ушкодження підшипників або у багато разів скорочують їх довговічність. Тому дотриманню встановлених правил монтажу і демонтажу, вибору найбільш раціональних для цього вузла прийомів і пристосувань необхідно приділяти особливу увагу.

     При монтажі і демонтажі підшипників кочення потрібно строго дотримуватися наступних основних правил:

    1. Забезпечити чистоту робочого місця, усіх вживаних пристосувань, обтиральних і мастильних матеріалів, зв'язаних з підшипниками деталей і самих підшипників. Тверді сторонні частки(бруд, пісок, абразивні матеріали), потрапляючи в підшипник і змішуючись з мастилом, що знаходиться в нім, утворюють абразивну масу, яка шліфує, дряпає і руйнує поверхні кочення. При надяганні або знятті підшипника зусилля додавати до того кільця, яке змонтоване з натягом. Якщо це правило порушене і зусилля докладене до кільця, що монтується з порівняно вільною посадкою, то тиск передається на туге кільце через кульки або ролики. При цьому зазвичай утворюються вм'ятини на робочих поверхнях, що призводять до прискореного виходу підшипника з ладу.

     2. Зусилля розподіляти рівномірно по колу кільця і направляти перпендикулярно його торцю. Односторонній додаток зусилля викликає перекіс і заклинювання, призводить до псування монтажних поверхонь підшипника і зв'язаних з ним деталей.

    3. Зусилля розподіляти рівномірно по колу кільця і направляти перпендикулярно його торцю. Односторонній додаток зусилля викликає перекіс і заклинювання, призводить до псування монтажних поверхонь підшипника і зв'язаних з ним деталей.

     4.Усі операції монтажу і демонтажу робити дуже обережно, щоб уникнути ушкодження робочих і монтажних поверхонь підшипника; подряпини, забоїни, вм'ятини, тріщини від ударів і інші ушкодження підшипника при монтажі можуть прискорити його руйнування в експлуатації.

     5. Особливу увагу звертати на збереження сепаратора підшипника, оскільки він легко деформується. Стежити за тим, щоб натискні і інші пристосування не торкалися сепаратора, і щоб при виконанні усіх монтажних операцій сепаратор був повністю розвантажений від сприйняття, яких би то не було зусиль.

    6. Монтаж і демонтаж зв'язаних з підшипниками деталей робити так само ретельно, як операції монтажу самих підшипників; ушкодження або неправильна установка якої-небудь зв'язаної деталі(наприклад, ущільнення, настановного кільця, гнізда підшипника і т. п.) викликає прискорене руйнування підшипників.

     7. Монтувати підшипник до упору у відповідну опорну поверхню валу або корпусу. Підшипник повинен щільно прилягати до опорної поверхні усією торцевою площиною кільця. Перекоси підшипника по відношенню до опорних н посадочним поверхням валу або корпусу недопустимі.

     8. Точно виконувати правила регулювання вузла.

     9. Запасні підшипники зберігати в сухому приміщенні, в мастилі і упаковці заводу-постачальника. Не можна розкривати і промивати підшипники до моменту їх монтажу щоб уникнути корозії і ушкоджень.

    Категорія: Матеріали для учнів | Додав: vovan | Теги: основні неполадки підшипників, підшипник кочення його будова та за, правила монтажу та демонтажу підшип, їх причини та способи усунення
    Переглядів: 2549 | Завантажень: 64 | Рейтинг: 5.0/3
    Всього коментарів: 0