Основні неполадки та їх причини поршневих насосів
План
- Види неполадок поршневих насосів.
- Основні неполадки та їх причини поршневих насосів.
- Види ремонтів поршневих насосів.
1. Види неполадок поршневих насосів.
Гідравлічні регульовані і нерегульовані гідронасоси,, як і будь-які гідравлічні системи можуть мати два основні різновиди неполадок: раптові і поступові.
Для першого випадку неполадок характерні стрибкоподібна раптова зміна у функціях деталей гідромотора - це може бути заклинювання частин двигуна, що рухаються, або їх часткове або повне руйнування. У такому разі система втрачає працездатність і потрібна заміна пошкоджених деталей, або ж усього устаткування.
У другому випадку відбувається не моментальне, а поступове зношування деталей насосних агрегатів, в результаті якого порушується герметичність пристрою. В результаті відбувайся поступове зниження ефективності роботи гідромотора, аж до повної відмови системи. Оскільки такі насосні агрегати входять до складу гірничо-шахтного устаткування, залізничної техніки, різних маніпуляторів і автокранів, можна представити, які наслідки будуть у разі його відмови або поломки.
2. Серед основних поломок, що виникають в насосних агрегатах і гідроустаткуванні можна виді ряд наступних неполадок:
1) нерівномірність в русі робочих органів. Така несправність може виникнути в результаті попадання повітря всередину гідронасоса або в результаті механічного непостійного заклинювання деталей агрегату. Якщо ж зламається, приміром, одна з лопатей або плунжер, то окрім нерівномірності в русі буде чутний також і стук в двигуні. У разі наявності повітряних прошарків досить буде випустити надлишки повітря з системи, але якщо поломка серйозніша, то потрібна заміна складників.
2) Відсутність подання рідини в систему. Це може бути викликано засміченням частин всмоктуючого механізму, або ж низьким рівнем робочої рідини в приладі, нарешті, обертанням валу не в ту зрушу. Відповідно, для вирішення проблеми необхідно усунути засмічення або долити рідину до необхідного об'єму. Іноді можливий підсос повітря ззовні, тому необхідно контролювати щільність з'єднання деталей гідромотора.
3) Надмірний нагрів олії в пристрої може бути викликаний неправильним вибором насоса і різних сполучних компонентів, внаслідок чого відбуваються дуже сильні втрати , які можна усунути, підібравши відповідну апаратуру, а також через відсутність розвантаження гідронасоса під час простою і пауз в роботі. В цілому, необхідно поліпшити відведення теплоти від частин, що нагріваються, і провести перевірку системи розвантаження насоса.
4) Пропускання рідини зворотним клапаном і відсутність утримування запобіжним клапаном викликане поломками в цих пристроях, приміром, поломкою регулюючої пружини. У разі запобіжного клапана можливе засмічення демпфера або знос сідла. Усунути такі несправності можна заміною пошкоджених клапанів і пружин, а також прочищенням забруднення.
5) В маслопроводах можуть виникнути такі несправності, як тріщини, внаслідок чого буде порушена герметичність. Вони виникають у тому випадку, якщо виникають значні перепади тиску в системі і в результаті деформацій. У разі комбінації цих двох чинників тріщини можуть виникнути дуже швидко. Вирішується ця проблема шляхом поліпшення конструкції маслопроводу, зниження швидкості роботи і установка демпферів.
3. На практиці використовують текучий і капітальні ремонти насосів.
- Текучий ремонт виконують в результаті зниження продуктивності або виникнення неполадки.
- Капітальний ремонт насосів здійснюють після закінчення терміни експлуатації насосу та при неможливості замінити його новим. Капітальний ремонт виконують на спеціалізованих підприємствах.
|