Персональний сайт викладача Подолянчука Володимира Василь...
Субота, 24.06.2017, 09:54
Меню сайту

Категорії розділу
Матеріали для учнів [4]
Презентації [4]
Розробки уроків [1]

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 376

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Охорона праці » Презентації

    Типи освітлення. Санітарно-побутове забезпечення працівників. Щорічні медичні огляди неповнолітніх та працівників.
    [ Викачати з сервера (62.7Kb) ] 21.02.2016, 15:24

    Типи освітлення. Санітарно-побутове забезпечення працівників. Щорічні медичні огляди  неповнолітніх  та працівників.

    План

    1. Значення освітлення для людини.
    2. Види освітлення.
    3. Правила експлуатації освітлення.
    4. Санітарно-побутове забезпечення працюючих.
    5. Щорічні медичні огляди неповнолітніх та осіб до 21 року.

     

    Слайд 1

    • Значення освітлення для людини.

         Зір дає людині майже 90 % інформації про довкілля. Недостатність освітлення призводить до втоми не тільки органів зору, а й організму людини в цілому, підвищується травмо-небезпека. Надто яскраве світло осліпляє. Залежно від джерела світла виробниче освітлення може бути трьох видів: природне, що створюється безпосередньо сонцем; штучне, що здійснюється електричними лампами; зміша­не, що створюється одночасно природним та штучним освітленням.

                Слайд 2

    • Види освітлення.

        За функціональним призначенням штучне освітлення буває:
    - робоче;
    - аварійне;
    - евакуаційне;
    - охоронне;
    - чергове.

                Слайд 3

    Робоче освітлення обов'язкове в усіх приміщеннях для за­безпечення нормальної роботи, проходу людей та руху транс­порту. Аварійне освітлення призначене для продовження ро­боти під час раптового вимкнення робочого освітлення. При цьому норма освітленості повинна складати 5 % від ро­бочого освітлення, але не менше 2 лк всередині приміщень і не менше 1 лк — на території підприємства.
                слайд 4

    Аварійне освітлення використовується у випадках, ко­ли раптове вимикання робочого освітлення може призвес­ти до вибуху, пожежі, тривалого порушення роботи та­ких об'єктів, як електростанція, установка водопостачання тощо. Для аварійного освітлення необхідно застосовувати тільки лампи розжарювання та люмінесцентні лампи.

                Слайд 5

    Евакуаційне освітлення призначене для евакуації лю­дей з приміщень у разі аварій. Розташовують евакуаційне освітлення у місцях, що небезпечні для проходу людей, на сходах.

    Слайд 6.

    Охоронне освітлення використовується охоронним підроз­ділом на об'єктах у разі відсутності природного освітлення.

    Чергове освітлення призначене для роботи у вихідні, свят­кові дні та нічні години.

                Слайд 7

    • 3.  Правила експлуатації освітлення

    Штучне та природне освітлення може бути ефективним тільки за старанного обслуговування всього обладнання. Внаслідок тривалої експлуатації світловий потік ламп роз­жарювання зменшується на 10—15 %, а люмінесцентних ламп — на 20—25 %.
    Очищення скла світлових прорізів має проводитися не рідше як 2 рази на рік у приміщеннях з незначним виді­ленням пилу і не рідше 4 разів на рік при значному виділенні пилу; для світильників — 4— 12 разів на рік (залежно від ха­рактеру запиленості виробничого приміщення).

                Слайд 8

       Світильники загального та місцевого освітлення, що знаходяться на відстані,5 м від рівня підлоги, повинні мати напругу не вище 42В.У разі проведення слюсарно-монтажних робіт, технічного обслуговування та ремонту машин, автомобілів, іншого обладнання необхіднокористуватисяпереноснимиджереламисвітла(ручнимисвітильниками) і напругою не вище 42 В.
    Якщо роботи відбуваються в особливо небезпечних умовах(резервуари, канави, криниці тощо), напруга світильників не повинна перевищувати 12В. 

                Слайд 9

       Підчас експлуатації освітлювальної установки необхідно періодично перевіряти:
    - стан ізоляції проводів(не менше1 разу на 6 місяців);
    - рівень освітленості в контрольних точках виробничого приміщення(не менше1 разу на рік після чергової чистки світильників і заміни згорілих ламп).
    Основний прилад вимірювання освітленості— люксметр. 

                Слайд 10

    • 4. Санітарно-побутове забезпечення працюючих

       Санітарно-побутові приміщення входять до комплексу допоміжних приміщень підприємств. Санітарно-гігієнічні вимоги до них диктуються санітарними нормами та правилами .До загальних і спеціальних побутових приміщень належать гардеробні, душові, умивальники, кімнати особистої гігієни жінок, пункти харчування, місця для паління, приміщення для прання, хімічної чистки, сушки та ремонту робочого одягу і взуття, приміщення для обігріву працівників.
    Гардеробні приміщення зазвичай знаходяться поруч з душовими. 
                слайд 11

    Кількість місць при збереженні одягу в гарде­робних повинна відповідати:
    -при збереженні одягу на вішалках — кількості працівників у двох суміжних, найбільш числен­них змінах;
    -при збереженні одягу в шафах — кількості, що відповідає списку працівників.

         Гардеробні мають бути обладнані лавами 0,3 м завширшки. Умивальники розміщують у гардеробних або суміжних з ними приміщеннях. Крани в умивальниках встановлюють з розрахунку один кран на 7—20 чоловік.

                Слайд 12

    Площа приміщення для відпочинку повинна бути з роз­рахунку 0,2 м2 на одного працівника у найчисленнішій робо­чій зміні, яка користується цим приміщенням для відпочин­ку (але не менше 18 м2).
    Забороняється використання побутових приміщень не за призначенням. Усі побутові приміщення на видному місці повинні мати укомплектовані аптечки. Дезинфекцію побутових приміщень необхідно робити не рідше 1 разу на місяць.
    Приміщення для паління повинно мати площу не менше 9 м2. Приміщення для особистої гігієни жінок передбачається на підприємстві, якщо кількість жінок, що працюють у найчисленнішій зміні — не менше 15.
                слайд 13

    Для забезпечення працівників питною водою обладну­ють фонтанчики або закриті бачки з фонтануючими насад­ками. Один фонтанчик обладнують на 100 чоловік. Питна Вода повинна мати температуру 8—20° С. Відстань від робо­чих місць до питної води не повинна перевищувати 75 м.
    На підприємствах з кількістю працівників понад 300 чо­ловік мають функціонувати здоров-пункти.
    Здоров-пункти розміщуються на перших поверхах допо­міжних або виробничих будівель.
    Здоров-пункти обов'язково мають бути укомплектовані необхідними медикаментами. Відстань від робочих місць до здоров пункту не повинна перевищувати 1000 м. 

                Слайд 14

    • 5. Щорічні медичні огляди неповнолітніх та осіб до 21 року

    Усі особи молодше вісімнадцяти років приймаються на роботу лише після попереднього медичного огляду і в подальшому, до досягнення 21 року, щороку підлягають обов’язковому медичному огляду. Мета цих оглядів — установлення фізичної й психо­фізіологічної придатності осіб до роботи за конкретно визнач­еною професією, спеціальністю та спостереження з% станом їх здоров’я, виявлення ранніх ознак впливу шкідливих виробни­чих умов на організм.

    Слайд 15

    • Відповідно до статті 19 Закону України «Про охорону праці» власник зобов’язаний за свої кошти організувати проведення періодичних медичних оглядів осіб віком до 21 року.

    Працівник має право:

    • отримати інформацію про стан свого здоров’я на основі висновків медичної комісії;
    • відмовитися від роботи, яка протипоказана йому згідно з медичними висновками.
    Категорія: Презентації | Додав: vovan | Теги: чергове, охоронне, аварійне, щорічні медичні огляди неповнолітні, правила експлуатації освітлення, типи освітлення, евакуаційне, робоче
    Переглядів: 200 | Завантажень: 7 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0